Perşembe, Mayıs 9, 2024

2018 Yılının En Çok Satan Konsolu Playstation 4 Oldu

Paylaş

silkroad gaminggentr

Geride bıraktığımız 2018 yılı, konsol geliştiricileri için -özellikle Sony ve Nintendo şirketleri için- kıyasıya bir rekabet içerisinde geçti. Nintendo Switch ve Playstation 4 arasında geçen bu sıkı rekabetin sonucunda kazanan Sony oldu. Lakin satış rakamlarındaki bu fark, öyle yüksek bir fark değil. Rekabeti kıl payı kazanan taraf Sony olurken, Nintendo Switch de çok yüksek satış rakamlarına ulaşmış oldu. 

Galibiyet Ufak Bir Farkla Geldi

Oyun sektöründe söz sahibi olan şirketler, sürekli bir rekabet içerisinde bulunurlar. Bu tatlı rekabet de tabii ki biz oyuncuların menfaatine olmaktadır.

Oyun konsolu dendiğinde ilk akla gelen 3 isim; bildiğiniz üzere Microsoft, Sony ve Nintendo‘dur. Bu konuda geçtiğimiz yılın en büyük iki rakibi, Nintendo ve Sony şirketleri oldu.

Playstation 4’ün Satışı Giderek Düşüyor İÇERİK jpeg 1

Oyun konsolu geliştirme konusunda kendilerini defalarca kez kanıtlayan bu iki şirket, geçtiğimiz 2018 yılında da yüksek satış rakamlarına ulaştılar. Söz konusu bu iki şirket, kozlarını sonuna kadar paylaşmıştı. Özellikle exclusive (platforma özel yapım) oyunlarda iki şirketin de başarılı işlere imza attığını söylememiz mümkün.

Bu rekabet ortamında her iki şirketin de yüksek satış rakamlarına ulaştığını söylemiştik. Fakat bu karşılaşmanın bir galibi olmalıydı. Bahsi geçen galip de, rekabeti minicik bir farkla kazanan Sony şirketi oldu.

Açıklanan verilere göre Sony şirketi, 2018 yılında toplamda 17.7 milyon adet Playstation 4 satmayı başardı. Şirketin en yakın rakibi olan Nintendo ise, 2018 yılında tam olarak 17.4 milyon adet Switch sattığını açıkladı. Bu durumda karşımıza çıkan rakamlar; satış rakamı bazında, her iki şirketin de büyük bir rekabet içerisinde olduklarını gösteriyor. 

Açıklanan somut rakamlar, oyun konsolu pazarında Sony şirketinin tekel konumda yer almadığını gösteriyor. Bu manzara sonucunda biz oyunculara da sevinmek düşüyor. Zira; ticaret ortamında yaşanan rekabetler, çoğunlukla tüketicinin lehine sonuçlanmakta.

İsmail Dikmen
İsmail Dikmen
Türkiye'nin sektörel birçok kurumsal ajans ve firmalarında dijital pazarlama, e-ticaret sorumlusu olarak çalışmaktadır/çalışmıştır. 5 yıllık sektör deneyimi bulunmaktadır.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler