AMD ile NVIDIA’nın yazılım savaşı devam ediyor. DLSS çok iyi yol aldı ama arkadan gelen FSR teknolojisi de sıkıştırmaya başladı. En son AMD, FSR 3.0 ile rakibine cevap vermiş ve kare oluşturma özelliğini de sisteme dahil etmişti. Şimdi ise AMD FSR 3.1 duyuruldu.
Bu kez daha yetenekli bir kare oluşturma teknolojisinin yanında, NVIDIA cephesine cevap olacak önemli yenilikler var.
AMD FSR 3.1 ile Neler Değişecek?
En büyük ve en dikkat çekici yenilik kare oluşturma sistemi ile çözünürlük arttırma sisteminin birbirinden ayrılacak olması. Diğer bir söylemle artık kare oluşturma teknolojisini diğer çözünürlük arttırma sistemleriyle birleştirerek kullanmak mümkün olacak.
Bu şu demek oluyor, kare oluşturma desteği olmayan DLSS 2’nin üzerinde AMD FSR 3.1 eklenerek kare oluşturma sistemi de DLSS 2’ye dahil edilebilecek. Örnekten de anlayabileceğiniz gibi burada AMD ekran kartı zorunluluğu da yok. Mesela yapay zeka kare oluşturma sistemine sahip olan DLSS 3 destekli olmayan RTX 30 ekran kartlarına FSR 3.1 ile kare oluşturma desteği de eklenebilecek.
Bunun dışında da yenilikler var. Özellikler görüntü kalitesini arttırma konusunda ciddi yenilikler yapılmış. Hayalet görüntü sorunlarının ortadan kalması, hareketli nesnelerde yaşanan titreme sorunlarının ortadan kalması ve genel görüntü kalitesinin iyileşmesi sağlanmış.
AMD FSR 3.1 Ne Zaman Çıkacak?
Yapılan duyuruda yeni teknolojinin ne zaman geleceğine ilişkin de bilgi verildi. Açıklamaya göre yeni teknoloji yılın ikinci çeyreği içerisinde geliştiricilere sunulacak ve yakın bir zaman sonra çok sayıda oyun için destek verecek.
Zaten hali hazırda AMD FSR teknolojisinin desteklediği oyun sayısının da belli bir eşiği aştığını söylemek lazım.
Şu gecikmeyede bir çözüm bulsalar tadından yenmez.
Kalmak değil kalkmak olacak 👍🏻👍🏻
Nvidia kartlara Nvidia dan daha çok önem veren bir firma