Çin’de Samsung’un Mobil Pazar Payı Düşüyor!

Samsung'un cep telefonu satışları geçen seneye göre düşüş gösterdiği görülüyor. Geçtiğimiz yılın tatil döneminde başlayan ve 2018 boyunca süren düşüş eğilimi. Hem IDC (International Data Corporation) hem de Strateji Analizleri tarafından açıklanan rapora göre Samsung'un akıllı telefon satışlarının son çeyrekte yüzde 13 civarında düşüş gösterdiğini bildirdi.

Düşüş Geçen Sene Başladı!

İkinci çeyrek de  % 10'luk bir düşüş 2017'de % 4'lük bir düşüş yaşadı. Samsung'un Galaxy Note 9 ve Galaxy S9 cihazlarının üst seviye bir rekabet ortamında bulunmadığının açık bir işareti oldu. Samsung artık akıllı telefon pazarının orta ve düşük seğment telefonlar da pazar payının düştüğü belirtildi.

Samsung'un başlıca Çin rakibi olan Huawei bu sene daha da yükseldi. Huawei'nin akıllı telefon gönderileri bu çeyrekte yüzde 32 civarındaydı ve şirket bir kez daha dünyanın ikinci en büyük akıllı telefon markası olarak Apple'ı geride bıraktı.

Samsung'a bir başka büyük Çin rakibi olan Xiaomi de Samsung'un düşüşüyle ​​büyümeyi görüyor. Xiaomi'nin akıllı telefon gönderileri son çeyrekte yaklaşık yüzde 20 artarken, küresel akıllı telefon gönderilerinde Apple'ın dördünü geride bıraktı.

Samsung'un önümüzdeki dönemde 3 adet Galaxy S10 modeli ve katlanabilir bir telefon üreteceğini bildirmişti. Bu anlamda dünyanın en büyük akıllı telefon üreticisi için rekabetçi bir yıl olacağı düşünülüyor. yüksek kaliteli cihazlar Samsung'un akıllı telefon markası için önemli olsa da, Samsung'un 2019 modelini şekillendirecek olan orta ve düşük fiyatlı akıllı telefon pazarında Çinli rakiplerin artan rekabeti. Huawei ve Xiaomi, üstün özellikli telefonlar üretmekte gittikçe ilerliyor.

İlgili Etiketler