reklam
Ana SayfaHaberlerCovid-19 karantinası, insanların Spotify’da müzik dinlemesini değiştiriyor

Covid-19 karantinası, insanların Spotify’da müzik dinlemesini değiştiriyor

Corona virüs salgınından dolayı evde karantinada kalan insanların internet platformlarında zaman geçirme olayı oldukça arttı. Tabii bundan da etkilenen Spotify, dinleyicilerin karantinada müzik kullanımını araştırarak şirket analizini yaptı ve detayları aşağıda belirttik.

“İnsanların sabah rutinleri değişti”

Spotify, otomobillerde, internet tabanlı müzik aletlerinde ve web platformlarında kullanım düşüşü yaşarken, televizyon ve oyun konsolları üzerinden kullanım aynı zaman da artış gösterdi.

Spotify, Covid-19 salgınının yayılmasını engellemek için evde karantinada kalan insanların nasıl müzik dinlediklerine ve oluşan değişimlere yorumları;

“Sabah rutinleri önemli ölçüde değişti. Her gün haftasonu tatili gibi görünüyor. “

Şirket, bazı durumlarda otomobillerde, giyilebilir cihazlarda ve web platformlarında kullanım düşüşü yaşarken, televizyon ve oyun konsolları aracılığıyla kullanımının aynı dönemde neredeyse %50 artış gösterdiğini belirtti.

Şirket;

“Yemek yapmak, ev işleri yapmak, aile ile zaman geçirmek ve evde dinlenmek gibi aktiviteler müzik dinleme süresi iki katına artırdı.”

Spotify, bu olayların sonucunda sağlık ve meditasyonla ilgili podcast‘lerde son birkaç hafta içinde büyük bir artış gördüğü belirtildi.

Spotify bu durumdan nasıl etkilendi ?

31 Mart tarihinde yılın çeyreğini tamamlarken Spotify, ücretli abone sayısını yıllık %31 artırarak 130 milyon aboneye ve toplam kullanıcı sayısı da yıllık %31 artışla 286 milyona yükseldi.

Spotify, Arayüzünü Yeniledi!

Spotify‘ın toplam gelirinin yaklaşık %90‘ını oluşturan premium abonelerden elde edilen gelir, geçen yılın aynı çeyreğinde 1,39 milyar € ‘dan 1,7 milyar €‘ ya yükselirken, toplam gelirler yıllık %22 büyüme kaydederek 1.85 milyar € ‘ya ulaştı.

Hindistan’da nasıl ilerliyor ?

Şirketin çarşamba günü yaptığı kazanç sırasında Spotify genel müdürü Daniel Ek, Hindistan pazarındaki müzik kategorisini “büyük ölçüde” geliştirdiklerini söyledi.

Mart ayında Spotify, Hindistan pazarını da içeren Warner Music Group ile küresel lisans ortaklığını yeniledi ve böylece ülkedeki uzun süredir devam eden yasal savaşını sona erdirdi. Spotify ayrıca, bu ayın başlarında Shemaroo Entertainment ile abonelerine birden fazla tür ve dilde 25.000’den fazla şarkıya erişim sunmak için bir anlaşma imzaladı.

Hindistan’da Spotify, Gaana, JioSaavn, YouTube Müzik, Amazon Müzik, Bytedance’in Resso ve Hungama gibi şirketler ile rekabet ediyor.

Etiketler

Yazar Hakkında

Mete Ülken

Mete Ülken

Bilgisayar oyunları ve espor ile ilgilenen birisiyim bunları yazıya dökmeyi severim.

Yorum Yaz

Yorumunuzu Buraya Yazabilirsiniz