Cupra, Seat’tan Ayrıldı ve Marka Haline Geldi! İşte Yeni Cupra Ateca!

Cupra kendi başına bir marka oluyor. Seat'ın performanslı modeli Cupra, artık bir otomobil markası.

Seat modellerinden paket olarak ayrılan Cupra, artık kendi başına bir marka oldu. Daha yüksek motor özellikleri ve hem iç hem dış kısımda diğer paketlerden farklılık gösteren Cupra, marka oluyor.

Bilmeyenler için Cupra'yı kısaca bir özet geçelim. Seat'ın herhangi bir modelinin jant, kaporta, iç kısım ve motorunun değiştirilerek Cupra modelini sunan firma, artık kendi başına bir marka oluyor.

Örneğin bir Seat modelini ele alacak olursak Leon'da 1.4 TSi 150 HP veya 1.6 TDI 115 HP motor seçenekleri bulunurken Cupra modelinde 2.0 TSi 290 HP motor kullanılıyor. Ibiza modelinde ise 1.2 TSi 90 HP ve 1.0 TSi 110 HP gibi seçenekler bulunurken Cupra modelinde 1.4 TSi 180 HP motor bulunuyor. Tabiki body kit ve iç kısımdaki farklılıklarda cabası.

Seat'ın performanslı modeli Cupra, artık markadan bağımsız bir kuruluş haline geldi. Yine Seat bünyesinde ilerleyecek olan Cupra, 2018 yılında yeni bir modelini tanıtacak. Yeni marka Cupra ilk olarak Ateca modelini piyasaya sürecek.

Marka'nın İlk Modeli CUPRA Ateca!

Cupra'nın ilk modeli olacak olan Ateca'dan bahsetmeden olmaz. İlk model olarak tercih edilen Ateca, Cupra geleneğini bozmayarak yüksek motor özellikleri ve spor tasarımıyla öne çıkacak. Ancak Seat bünyesinde barındığından VAG grubundan iç kısımda uzaklaşmayacak.

İlk olarak kaputun altına Ateca için 2.0 litrelik 300 HP gücünde canavar gibi bir motor yerleştirilmiş. Bu motor ise gücünü yere VAG grubunun vazgeçilmezi 7 ileri DSG şanzıman ile aktarıyor. Tekerler ise yere 4Drive yani 4 çeker şekilde tutunacak.

Değişiklikler ile motorun sesini gücüne göre düzenleyen Cupra, piyasaya 0-1005,4 saniye gibi iyi bir değer olan Ateca'yı sürecek. Aynı zamanda aracın maksimum hızı ise 245 km/h olarak saptanmış.

Otomatik şanzımanların vazgeçilmezi modların bulunduğu Cupra Ateca; Normal, Spor, Kar, Arazi, Bireysel ve Cupra modları ile sürüş zevkinizi tamamıyla değiştirecek. Yine yürüyen aksamında bulunan Adaptif Süspansiyon teknolojisi ile araç daha sportif ve performanslı bir hal alacak.

Firma iç kısımda logosunda tercih ettiği turuncu rengi yeterli düzeyde kullanmış. Leon FR'larda sportif görüntüyü yansıtmak amacıyla kırmızı dikişler ve bazı kırmızı parçalar bulunurken, Cupra marka rengini yansıtan turuncu rengi iç kısımda kullanmış. Ancak kırmızı renk kadar çarpıcı durmuyor.

Yine iç kısımda VAG grubunun özelliklerini taşıyan Cupra, Seat'tan ayrılmayarak iç kısımda ufak değişiklikler yapmış. Ancak dokunmatik ekran, direksiyon, orta konsol, vites ve çevresine baktığımızda bildiğimiz Octavia, Leon, Golf, Passat gibi modellerin özelliklerini taşıyor. Ancak tabiki soyundan geldiği Leon'u daha çok andırıyor.

Dış tasarımda ise çarpıcı bir body kit kullanan marka, 18 inçlik sportif jantları kullanmayı tercih etmiş. Yine ön kısımdan baktığımızda Seat'ın tasarımını bire bir taşısa da kendine has belirgin özellikleri kaportaya eklemiş.

Cupra piyasaya Seat'tan ayrılarak iyi bir giriş yaptı. Ancak araçlara baktığımızda hemen hemen aynı olduğunu sadece motor, body kit ve iç kısımdaki ufak yeniliklerin bulunduğunu görebiliyoruz. Hal böyle olunca Cupra'nın marka olarak ayrılmasının pekte anlamı kalmıyor. Önümüzdeki zamanlarda modellerin birbirinden biraz daha ayrılmasını bekliyoruz. Sizde düşüncelerinizi yorumlarda belirtebilirsiniz.

İlgili Etiketler