Facebook reklamları bilgiğiniz üzere sık sık karşımıza gelmekte. Bu bağlamda facebook kullanıcılarına değerli markaların kendi tanıtımlarını,müşterilerine kendilerini yada ürünlerini daha rahat anlatmasına olanak sağlamak için kanvas reklam adını verdiği reklam modelini duyurdu.Kanvas, işletmelerin Facebook’ta hikayelerini anlatmak ve ürünlerini sergilemek için kullanabilecekleri sürükleyici bir mobil tecrübe reklam aracıdır.
Kanvas, Haber Kaynağında yayınlanan bir Haber Kaynağı Birimiyle irtibatlıdır. Haber Kaynağı birimleri, İrtibat Sayfa Gönderisi formatına dayanır ve resim veya video içerebilir. Kanvas, hikayenizi anlatmanız için değişik bileşenler sunar. Bu bileşenler değişik yapılandırmalarla bir araya getirilebilir.
Kanvas‘a reklam örnekleri için aşağıdaki görselleri inceleyebilirsiniz.
Bir Kanvasta 20 adede kadar fotoğraf kullanılabilir
Maksimum 500 karakter
Reklam verenin ürün kataloğu yüklemiş olması gerekmektedir.
Kanvas en iyi performans gösteren ürünleri dinamik olarak gösterdiği için birleştirilmiş pikselin doğru şekilde kurulması gerekir. şimdilik ürünlerin gösterilme sırasını reklam verenler seçememektedir.
Birden fazla video kullanılabilir fakat 2dk’yı geçmemek şartı ile
Küçük Resim: Videonun ilk kare görüntüsüdür.
Videonun en az 720p çözünürlükte olması gerekmektedir.
Türkiyeden Örnek Reklam
Şuan ülkemizde bu reklam modelini ilk kullanan Vodafone olduğunu görmekteyiz,ilerleyen zamanlarda diğer kurumsal firmalardan da aynı reklam modellerini sıkça göreceğimizi sanıyorum.
Instagram reklamlarından sonra kanvas reklamlar yanlış bir hamle olacak. Daha Instagram reklamlarının TBM’leri dönüşümleri oturmadı ki
Kanvas reklam verebilmek için ilk defa hesap açtıysak yine verebilecek miyiz ?