Google Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri (Kriterleri)

Günümüzde internet kullanıcılarının sıkça kullandığı arama motorları ile aradığımız kelimeler sonucunda sıralanan web sitelerinin sıralamaları, çok farklı kriterlere göre belirlenir. Reklamsız sıralanan bu web sitelerinin oluşturduğu sıralama sonuçlarına organik arama sonuçları adı verilmektedir.

Her arama motorunun kendine özel bir yazılımı bulunur ve sıralama kriterlerini bu yazılım belirler. Google arama motoruna kayıt olan bir web sitenin iki yüzden fazla kritere göre değerlendirildiği bilinmektedir. Diğer arama motorlarında da durum benzerdir. Kullanıcılarına en iyi deneyimi yaşatmak isteyen arama motorları her zaman en iyi ve en kaliteli sonucu sıralamalarına taşımayı hedeflemektedir. Sıralamalarda başarılı olmak için belirlenen arama motoru başarı faktörlerinin bir kısmı bilinmekle birlikte kritik öneme sahip olanlar ise hizmet veren arama motoru şirketleri tarafından asla açıklanmamaktadır.

Genel olarak üç aşamada belirleyebileceğimiz başarı faktörlerini şu şekilde gruplandırabiliriz,

  • On-the-page SEO (Site İçi)
  • Off-the-page SEO (Site Dışı)
  • İhlâller ve Sıralam Cezaları

On The Page Seo Yani Site İçi Seo Nedir?

On The Page SEO yada Site İçi SEO kavramı sitenizde ne yayınladığınız, ne yazdığınız ve nasıl yazdığınızdan başlayarak site içinde kullandığınız fotoğraf ve videoların kalitesine kadar sitenizle ilgili herşeyi kapsar. Yani sitenizin seo kriterlerine göre doğru yapılandırılmasını içermektedir. Siteniz arama motorlarına ne kadar uyumlu ve onlara ne kadar yardımcı oluyor?

Off The Page Seo Yani Site Dışı Seo Nedir?

Off The Page SEO Yani Site Dışı SEO başarı faktörleri yayıncı web sitesinin site içerisinde olmayan bir anlamda kendi elinde bulunmayan başarı faktörleridir. Referans sistemi ile işleyen bu sinyaller ile arama motorları en iyi referansı alan siteleri en kaliteli olarak görmekte ve kullanıcılarına ilk sıralarda önermektedir. Site dışı Seo da önemli püf noktalardan biride nicelikten çok niteliktir.

Milyarlarca web sayfasının içinde yalnızca “on-the-page” faktörlerine bakmak yeterli değildir. Herhangi bir arama yapıldığında en iyi cevabı almak için çok daha fazla sinyale ihtiyaç vardır.

İhlâller ve Sıralam Cezaları

Web sitenizde doğal olmayan her türlü işlem, google tarafından black hat seo işlemi yada spam olarak değerlendirilebilir. Bu tip doğal olmayan seo teknikleri, arama motoru tarafından geri dönüşü olmayan ağır cezalar almanıza neden olabilir. Eğer ne yaptığınızı bilmiyorsanız, siz siz olun doğal olmayan bağlantılardan uzak durun ve bir SEO danışmanından yardım isteyin.

Kaynak: https://www.seozof.com.tr/