Microsoft Şirketi, Xbox One’da Klavye-Mause Desteği İçin Razer İle Anlaştı

Microsoft şirketinin son nesil oyun konsolu olan Xbox One'a klavye-mause desteği getirileceği konusunda uzun süredir haberler alıyorduk. Bugün ise, söz konusu durum hakkında yeni bir gelişme ile karşı karşıyayız. Başarılı oyun ekipmanı geliştiricisi Razer şirketi ile ortaklaşa çalışan Microsoft şirketi, kısa bir süre sonra Xbox One oyuncularına klavye ve mause desteği sunacak. Fakat bu desteğin kullanılabilirliği, oyun geliştiricilerinin inisiyatifine kalmış durumda. 

Dengeler Bozulabilir Mi?

Konsolda klavye ve mause ile oyun oynamak isteyen kitlenin nüfusu oldukça fazla. Bu yoğun istek bildirimlerinden sonra Xbox One üzerinde klavye ve mause kullanmayı mümkün kılmaya karar veren Microsoft şirketi, çalışmalarına netlik kazandırıyor.

Uzun süredir bazı söylentilerle gündeme gelen Xbox One'ın klavye-mause desteği, konsolun geliştiricisi Microsoft şirketi tarafından resmen onaylanmıştı. 

Bu hususta piyasanın en ünlü oyuncu ekipmanı geliştiricisi Razer firmasıyla çalışıldığını duyuran şirket, yaptığı iş birliği sonucunda oluşacak olan klavye-mause desteğinin işleyişi hakkında da ufak detaylar verdi. 

Xbox One üzerinden bu iş için hazırlanmış test sunucularıyla önümüzdeki haftalarda klavye-mause desteği test edilecek. Buradan gelecek olan geri bildirimlere göre -eğer gerekiyorsa- klavye ve mause desteğinin üzerinde çalışmalar yapılacak.

Bu iş birliği sonucunda oyunculara Razer markasının ışıklandırma etkileriyle öne çıkan Chroma serisi klavye ve fareleri sunulacak.Oyuncular Chroma'nın kablolu modellerinde de, kablosuz modellerinde de ışıklandırma nimetlerinden faydalanabilecek. 

Bu konuda Xbox program yönetimi direktörü Jason Ronald; yaptığı açıklamada: "Fare ve klavye kontrolü, oyunlarda varsayılan olarak aktif hâle getirilmeyecek. Bir oyunu en iyi tanıyan, o oyunu geliştiren ekiptir. Biz sadece onların oyunlar için uygun gördükleri deneyimleri oluşturmalarına yardımcı olacak araçları sağlıyoruz. Böylelikle optimal bir oyun deneyiminin oyunculara sunulabilmesini amaçlıyoruz." ifadesini kullandı.

Yani kısacası klavye ve mause desteği, her oyunda varsayılan kontrolcü olarak seçilmeyecek. Hatta biz, her oyunda klavye-mause desteğinin de olmayacağını düşünüyoruz. 

Oyun kumandası kullanan oyuncular ve klavye-mause kullanıcıları arasındaki rekabet dengesi nasıl kurulabilir, bilmiyoruz. Sonuçta FPS oyunlarını göz önüne alırsak; klavye ve mause kullanan bir oyuncu, oyun kumandasıyla oynayan bir oyuncuya göre çok daha avantajlı olacaktır. 

Son olarak; Microsoft ve Razer arasında sağlanan iş birliğiyle gelen klavye-mause desteğinin detayları 10 Kasım'da yapılacak olan Inside Xbox yayınında paylaşılacak.