NVIDIA RTX 2080 Ti ekran kartları bir kaç hafta önce piyasaya sürüldüğünde pek çok test yapıldı. Fakat 8K performansı da uzaktan merak edilmiyor değildi. Gerçekleştirilen bu testte ise NVIDIA RTX 2080 Ti ekran kartı saniyede 33 milyon piksel işlemeyi başararak NVLink teknolojisi ile SLI sistemde 8K 60 FPS oynatmayı başardı.
Turing mimarisi ile birlikte gelen yenilikler kartlara canlılık katarken, RTX destekli oyunlar ve DLSS teknolojisi işi farklı boyutlara taşımıştı. Ancak kartın gerçek performansı görüntü işlemede karşımıza çıkarken, 8K teknolojisi artık çok da uzak değil diyebiliriz.
NVIDIA RTX 2080 Ti Test Sistemi
TweakTown tarafından gerçekleştirilen bu test sırasında kartın gerçekleştirdiği görüntü performansını yabana atmak kesinlikle mümkün değil. Saniyede 33 milyon pikselden bahsediyorum ve bunu işleyerek ekrana anlık verebiliyor. Gücün farkında mısınız? Böylece 4K 120 Hz bir zamanların en iyi fantazilerinden birisi olarak bakılırken, artık yerini 8K teknolojisine bırakmış durumda.
Zaten NVIDIA bu sene yeni Turing mimarisini duyurmasaydı oyun kanadında 8K görüntü teknolojisine de otomatik olarak ulaşamayacaktık. AMD tarafında ne yazık ki bu atağı kesecek bir değişim gelmediği için, NVIDIA bu konuda “kral benim” diyebiliyor.
8K 60 FPS görüntü işlemesi için kullanılan test sistemi ise şu şekildeydi;
- İşlemci: Intel i7 8700K @5GHz
- Anakart: Gigabyte Z370 AORUS Gaming 7
- Ekran Kartı: MSI RTX 2080 Ti SLI
- RAM: HyperX Predator 16 GB 2933 MHz
- Soğutma: Corsair Hydro H115i
- SSD: 1TB OCZ RD400 NVMe M.2
- SSD: 512GB OCZ RD400 NVMe M.2
- PSU: InWin 1065W
- Kasa: In Win X-Frame
- İşletim Sistemi: Windows 10 Pro x64
Test Sisteminden Görüntüler
8K Çözünürlüğün Piksel Aralığı Ne Kadar?
Çözünürlük arttıkça biliyorsunuz ki araya giren piksel sayısı da aynı oranda artıyor. 8K gibi bir çözünürlükte oyun oynamanın hayali başka olsa da, biz sizlere kullandığımız tüm çözünürlüklerin piksel aralığını göstermek istedik. Görelim ki, kartın nasıl bir iş başardığını daha net anlayalım.
- 480p – 720×480 – 345.600 piksel
- 720p – 1280×720 – 921.600 piksel
- 1080p – 1920×1080 – 2.073.600 piksel
- 1440p – 2560×1440 – 3.686.400 piksel
- 4K – 3840×2160 – 8.294.400 piksel
- 8K – 7680×4320 – 33.17.600 piksel
Gelelim NVLink Olayına (Huge Multi-GPU Upgrade)
Bir önceki Pascal mimarisine göre NVIDIA GPU‘lar artık SLI köprüsü anlamında da değişikliklere uğradı. NVLink adı verilen bu yeni SLI köprüleri daha iyi performans ve daha iyi optimize edilmiş kaynakları ile GPU’nun render ile fiziksel olarak görüntü aktarımını şuanda en iyi şekilde sağlayan teknoloji konumunda.
Değişen arayüz sayesinde yeni çoklu GPU teknolojisi RTX 20 serisine yerleştirilerek tek yönlü bant genişliği 100 GB/sn kadar ulaştı. Çift yönlü bant desteği ise 25 GB/sn kadar ilerledi. Bu sayede bu kadar bant genişliğini destekleyebilecek yeni bir teknoloji olması gerekiyordu. Sonrasında NVLink karşımıza çıktı.
Bundan böyle Turing tabanlı TU102 ve TU104 GPU’ları artık tüm SLI-GPU veri aktarımları için NVLink kullanacak. Dip not verelim: Turing GPU‘lar NVLink üzerinden 2 yönlü SLI destekliyor. 3 yollu ve 4 yollu SLI konfigürasyonlarını desteklemiyor.
Fiyat konusunda Türkiye’de kafalar karışık. “Dolar izin vermiyor abi biz ne yapalım?” diyorsunuz, haklısınız..
Şimdi SLI yapmak isteyen bir kullanıcının “parası vardır bunun” mantığı her yerde geçerli. Şuanda NVIDIA mağazasında GeForce RTX NVLink köprüsü 79 dolar fiyat bandında satılıyor. Bunu TL ile eşleştirip fiyat çıkarttığımızda nereden baksanız 650 – 700 TL‘ye tekabül ediyor.
Şimdi “yaaa o paraya ben ekran kartı alırım bir tane daha” diyenlerin olduğunu duyar gibiyim. Ne yapalım peki? Yurt dışında 79 dolar onların parasına göre 79 TL gibi. Bize işler gelince ne yazık ki dolar kurundan dolayı fiyatlar uçuyor.
Oyun Performansları Nasıl?
Aşağıda paylaşılan grafiklerin ilk test sonuçları 4K oyun performansına göre yapıldı. Sonrasında göreceğiniz grafikler ise 8K performansı ile elde edildi. 8K’ya geçerken bazı ekran kartlarının çıkartıldığını göreceksiniz zira bu yükü her model ne yazık ki sırtlayamıyor.
Shadow of War – 4K
Rainbow 6 Siege – 4K
Far Cry 5 – 4K
F1 2018 – 4K
Shadow of Tomb Raider – 4K
8K Performans Sonuçları
Açıkçası merak edilen Battlefield 5, Mass Effect Andromeda ve DLSS destekli Final Fantasy VI gibi oyunlar da olsaydı tadından yenmezdi..
Rise of Tomb Raider – 8K
Shadow of War – 8K
Rainbow 6 Siege – 8K
Far Cry 5 – 8K
F1 2018 – 8K
Shadow of Tomb Raider – 8K
Sonuç
NVIDIA RTX 2080 Ti SLI bir sistemde ekran kartının 8K performansını bu sayede görmüş olduk. Açıkçası saniyede 33 milyon kare render alıp ekrana yansıtıyor olabilmek bile mükemmel bir başarı diyebiliriz. Sadece yeni ekran kartlarının Türkiye satış fiyatları konusunda dolar etkenli sıkıntılar mevcut. Kur konusu çözülecek olursa, fiyatlarda da indirime gidilecektir.
Zira yeni çıkan bir ekran kartının bu denli performansları gerçekten yabana atılacak değil. Zaten karta sadece FPS olarak bakmak da yanlış. Burada NVIDIA DLSS ve RTX desteklerini ön plana çıkartarak vurgulamalarını yaptı.
Saniyede 33 milyon piksel işlemeyi başardıysa, fps yalnızca 1 olurdu. 33 milyon piksel, 8k da tek karedeki piksel sayısıdır. 60 fps için 33 milyonu tam 60 ile çarpmak gerekir.