reklam
Ana SayfaHaberlerUnreal Engine 5’in yeni Lumen ve Nanite sistemlerine, PS5’e fotogerçekçi ortamlar getiriyor!

Unreal Engine 5’in yeni Lumen ve Nanite sistemlerine, PS5’e fotogerçekçi ortamlar getiriyor!

İleriye dönük bir şey: Microsoft bize son birkaç hafta içinde Xbox Series X’de çalışan birkaç oyun kısa bir bakış attı, ancak henüz PlayStation 5 için çok fazla şey görmedik. Bununla birlikte,

bugün Epic, PS5 üzerinde çalışan Unreal Engine 5’i sergilemek için bir şirket içi teknoloji demo oyunu gösterdi ve oldukça çarpıcı görünüyor.Çarşamba günü Epic Games,

yeni nesil makinelerin gücünü açığa çıkaracağını söyleyen Unreal Engine 5’i tanıttı. Noktayı eve götürmek için, geliştiriciler bir PlayStation 5 üzerinde çalışan motorun “ilk görünümünü” sağladılar (aşağıda).

Epic’in teknoloji demosu, Unreal Engine – Nanite ve Lumen’e gelen iki yeni teknolojinin adını taşıyan “Nanit Ülkesinde Lümen” olarak adlandırılıyor. Tomb Raideresque gerçek zamanlı oyun demosu, en son çekirdek teknolojilerin,

fotogerçekçi grafik  konsol oyunlarına sinema düzeyinde CG’yi nasıl getirebileceğini vurguluyor.

İşte bazı video ve görseller;

Nanit, Epic’in iddia ettiği bir piksel boyutunda üçgenler ürettiği bir “mikropogon geometrisi” dir. Teknoloji, geliştiricilerin Unreal Engine’de milyonlarca hatta milyarlarca çokgen içeren varlıkları performansa ulaşmadan kullanmalarına izin veriyor. Demoda 33 milyon üçgenden oluşan bir heykele işaret ediyor.

Mühendisler, “Normal haritalara yazılan LOD’lar yok.”

Daha sonra, her biri aynı ayrıntı düzeyinde aynı heykelin 500’ünü içeren bir oda göstermeye devam ederler. Bu, sahnede oda geometrisi dahil olmak üzere yaklaşık 16,5 milyar üçgen oluşturur – tüm bunlar, PS5’te fark edilebilir bir gecikme veya kare hızı isabeti olmadan.

Ayrıca, geliştiriciler bu yüksek-poli varlıkları (8K’ya kadar) kullandıkları araçlardan kolayca alabilirler.

“Nanit sanallaştırılmış geometri, yüz milyonlarca veya milyarlarca çokgen içeren film kalitesinde kaynak sanatın doğrudan Unreal Engine’e (ZBrush sculpts’tan fotogrametri taramasına CAD verilerine kadar her şey) aktarılabileceği anlamına geliyor ve işe yarıyor,” diyor Epic, basın açıklamasında .

Modeller içe aktarıldıktan sonra, Unreal tüm akış ve ölçeklendirmeyi gerçek zamanlı olarak işler, bu nedenle geliştiricilerin çizim veya çokgen sayıları veya çokgen bellek bütçeleri hakkında endişelenmesine gerek yoktur.Diğer çekirdek teknoloji Lumen, geometri veya aydınlatma kaynağındaki değişikliklere gerçek zamanlı olarak tepki veren dinamik bir küresel aydınlatma (GI) sistemidir – yine pişirme öncesi veya hafif haritalar gerekmeden.

“Sistem, kilometrelerden milimetreye kadar değişen ölçeklerde, devasa, ayrıntılı ortamlarda sonsuz sıçramalar ve dolaylı aynasal yansımalar ile dağınık yansıtma yapar. Sanatçılar ve tasarımcılar Lumen’i kullanarak daha dinamik sahneler oluşturabilirler, örneğin, gün boyunca güneş açısını değiştirmek, bir el fenerinin açılması veya tavanda bir delik açılması ve dolaylı aydınlatma buna göre uyarlanacaktır. “

Ayrıntı düzeylerinin küçük alanlarda da bulunması gerekmez.

Epic’in Grafik Teknik Direktörü Brian Karis, “Nanite ile sınırsız geometriniz var ve Lumen ile tamamen dinamik bir aydınlatma ve küresel aydınlatmaya sahipsiniz. Hepsi bir PlayStation 5 üzerinde çalışıyor,” dedi. “Ve bunun küçük odalarla sınırlanması gerekmez. Ufka kadar uzanabilir.”

Unite Engine 5’in masaya getirdiği tek şey Ninite ve Lümen değil. Epic, Kaos fiziği ve yıkımı, Niagara VFX, evrişim yankısı ve ambisonik renderleme gibi mevcut Unreal teknolojilerini geliştirdi. Örneğin, Niagara parçacıkları artık birbirleriyle iletişim kurabilir ve çevrelerini daha iyi anlayabilir. Böylece, geliştiriciler, çevrelerine ve birbirlerine gerçekçi bir şekilde tepki veren yarasalar veya böcekler gibi yaratık sürüleri oluşturabilirler.

Twitter'a Yapılan Saldırıya İlişkin USOM'dan Açıklama Geldi!

Ayrıca, oluşturulabilecek daha karmaşık ortamlarla Epic, karakter animasyon sistemini değişikliklere doğru tepki verecek şekilde değiştirdi. Sistem, bir uçurumun ölçeklenmesi sırasında tabanlık bulma veya bir kapıdan veya boşluktan sıkarken elinizi uygun bir kenara yerleştirme gibi daha akıcı animasyonlar yapmak için vücut konumunu dinamik olarak değiştirir.

Geçen hafta belirttiğimiz gibi, Unreal Engine 4.25, Xbox Series X ve PlayStation 5 için destek ekledi. Epic, gelecek nesil oyunlarda UE4 kullanan zaten “düzinelerce” stüdyo olduğunu, ancak kullanmaya başlamak için biraz daha beklemeleri gerekeceğini söylüyor yeni motor.

Unreal Engine 5, 2021’in ilk bölümünde erken önizleme için hazır olacak. Epic, tam sürümün 2021’in sonuna kadar kullanılabilir olmasını bekliyor. Hazır olduğunda, UE5, mevcut tüm ve yeni nesil konsolların yanı sıra PC,

Mac, iOS, ve Android. Şirket ayrıca, şu anda UE4 kullanarak yeni nesil oyunlar oluşturan geliştiricilerin, üretime yeniden başlamak zorunda kalmadan, Unreal Engine 5’e sorunsuz bir şekilde geçebileceklerini söyledi.

Epic, bugünden itibaren, Unreal Engine kullanan herhangi bir projeden elde edilen brüt gelir geliştiricilerinde ilk 1 milyon dolarlık tüm telif haklarından feragat ettiğini belirtti. Bu teklif 1 Ocak 2020’ye kadar geriye dönük olarak uygulandığından, son birkaç ayda yayınlanan projeler bile uygundur.

Sağlıklı Günler Dileriz.#EvdeKal