PC HocasıHaberlerAMD ve Microsoft, FidelityFX Özelliklerini Xbox Series X / S’e Getirmek İçin Ortaklık Kuruyor

AMD ve Microsoft, FidelityFX Özelliklerini Xbox Series X / S’e Getirmek İçin Ortaklık Kuruyor

 

Duyuru, Microsoft Game Stack Live açılış konuşması sırasında yapıldı ve bu sırada Microsoft ve AMD, FidelityFX özelliklerini Xbox konsollarına getirmek için ortak olduklarını duyurdu. Bilmeyenler için FidelityFX, görselleri geliştirmek ve performanstan tasarruf etmek için açık kaynaklı bir teknolojidir.

Artık Xbox Series X / S konsollarıyla uyumlu araçlardan bazıları Kontrast Uyarlamalı Keskinleştirme, Değişken Gölgelendirme, Gürültü Giderici’yi içeriyor ve sonunda AMD’nin NVIDIA’nın DLSS teknolojisine cevabı olan FidelityFX Süper Çözünürlük’de konsollarda kullanılabiliyor.

Microsoft’un oyun geliştirme hattına gelen diğer iyileştirmeler arasında yeni bir DirectX 12 Agility SDK ve HLSL Shader Modeli‘ne yönelik bir güncelleme bulunuyor. DX12 Agility, oyun geliştiricilerinin yeni teknolojileri uygulamalarını kolaylaştırmak için yeni API özelliklerini düzene koyarken, HLSL Shader Model 6.6 güncellemesi 64-bit tamsayı atomik, dinamik kaynak bağlama, hesaplama gölgelendirici türevleri ve daha fazlasını destekleyerek yeni yetenekler ve daha fazla esneklik ekliyor.

Video