Cuma, Nisan 26, 2024

ASUS, ROG Maximus Z690 Hero Anakart Sorunu için Açıklama Yaptı

Paylaş

silkroad gaminggentr

12.nesil işlemcilerle beraber, markalar uyumlu anakart modellerini de duyurmuştu. ASUS, bu süreçte en iddialı anakartları duyuran markalardan biri oldu. Özellikleriyle dikkat çeken ROG Maximus Z690 Hero serisi de bunlardan birisiydi.

Bizimde 12.nesil Intel test sistemimizde kullandığımız anakart, son dönemde ise farklı bir iddia ile gündemdeydi. Kullanıcılar forumlarda anakarttın 53 BIOS kod hatası verdiği ve bazı bileşenlerinin de kendi kendine zarar gördüğü konusunda konular açmaya başlamıştı.

Kullanıcı geri bildirimlerine önem verdiğini bildiğimiz ASUS, iddialar üzerine konu hakkında bir inceleme başlatmıştı. İnceleme sonucunda ise markadan resmi bir açıklama geldi.

Kaçırmayın: Intel i9-12900K Karşılaştırmalı İncelemesi (ASUS Z690 Anakart)

ROG Maximus Z690 Hero için Değişme Programı Başlatılacak

ASUS tarafından yapılan araştırma sonrasında yaşanan sorun onaylandı. Üretim hattında bir kapasitörün ters montajı nedeniyle yaşandığı açıklanan sorun için incelemeler de tamamlandı.

ASUS’un söylemine göre bu sorundan çok küçük bir kullanıcı grubu etkilendi. Sadece belli bir ürün serisinin üretimi sırasında oluşan hatadan kaynaklı olan sorunun giderilmesi için de çalışmalar başladı.

Marka açıklamasında hem bu durumdan etkilenen kartların seri numaralarını yayınladı hem de bunun için bir kontrol aracı yayınlandı.

Intel i9-12900K ASUS Z690

Durumdan etkilenen anakart modelleri için ise kordineli bir şekilde değiştirme programının başlatılacağı açıklandı. Yani sorundan etkilenen ürünleri alan kullanıcılar da mağdur olmayacak ve anakartları için değişim yapılacak.

ASUS Türkiye’den verilen bilgilere göre Türkiye’de satışı yapılan ROG Maximus Z690 Hero modellerinde bu sorundan etkilenen bir seri yok. Yine de benzer sorunu yaşayanlar ASUS destek ekipleriyle iletişime geçebilir. Alt kısma hem ASUS tarafından yapılan açıklamayı hem de kontrol için yayınlanan seri numara sorgulama sayfasının linkini de ekliyoruz.

ASUS Tarafından Yapılan Açıklama

“Değerli ASUS Müşterilerimize,

ASUS en kaliteli ürünleri üretmeye kendini adamıştır ve değerli müşterilerimizden gelen her olay raporunu çok ciddiye alıyoruz. Yakın zamanda ROG Maximus Z690 Hero anakartıyla ilgili olay raporları aldık.

Devam eden araştırmamızda, üretim hatlarından birindeki üretim sürecinde hata ayıklama hata kodu 53’e, posta olmamasına veya ana kart bileşenlerinin hasar görmesine neden olabilecek potansiyel bir ters çevrilmiş bellek kapasitörü sorununu ön olarak belirledik. Bu sorun, 2021’de 90MB18E0-MVAAY0 parça numarasına ve MA, MB veya MC ile başlayan seri numarasına sahip birimleri etkileyebilir. Ürün ambalajına bakarak parça numaranızı belirleyebilirsiniz:

ROG Maximus Z690 Hero

28 Aralık 2021 itibariyle, Kuzey Amerika’da bildirilen birkaç olay olmuştur. Bundan sonra, piyasadaki olası tüm etkilenen ROG Maximus Z690 Hero anakartlarını belirlemek için tedarikçilerimiz ve müşterilerimizle kapsamlı incelememizi sürdürüyoruz ve bir değiştirme programı üzerinde ilgili devlet kurumlarıyla birlikte çalışacağız.

Değiştirme programı üzerinde çalışırken gösterdiğiniz sabır ve destek için herkese çok teşekkür ederiz. Herhangi bir sorunuz veya endişeniz varsa lütfen ASUS müşteri hizmetleri ile iletişime geçmekten çekinmeyin  . Saygılarımla, ASUS Ekibi.”

Seri numara kontrolü için yayınlanan sayfaya da buradan ulaşabilirsiniz.

Oğulcan Özsezgi
Oğulcan Özsezgi
Yeni teknolojileri incelemeyi seven, bilgisayar aşığı, boş zamanlarında 3D modelleme ile uğraşan bir yandan da aktif olarak editörlük yapan bir genç. :)

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler