Perşembe, Mart 28, 2024

BTK Türk Telekom’un Reklamı İle İlgili Rapor Yayınladı

Paylaş

silkroad gaminggentr

Son dönemde markalarını birleştiren Türk telekom bir çok kullanıcı tarafından eleştiri yağmuruna tutulmuştu. Yayınlanan reklam ile ilgili olarak BTK gerçeği yansıtmadığını ve gerçekci bilgileri vermesi gerektiğini belirten BTK konu ile ilgili olarak sitesinden bir duyuru yayınladı.

 

 

 

 

BTK’nın internet sitesinden yaptığı duyuru ;

Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği uyarınca, elektronik haberleşme sektöründe faaliyet gösteren belirli işletmeciler tarafından üçer aylık dönemler itibariyle sabit telefon hizmetine ilişkin hizmet kalitesi raporları Kurumumuza iletilmektedir. Türk Telekomünikasyon AŞ tarafından Kurumumuza gönderilen 2015 yılı birinci çeyrek dönem raporu ve açıklamaları incelenmiş olup yapılan inceleme sonucunda;

2015 yılı birinci çeyrek dönemine ilişkin olarak, Arıza Giderme Süresi ölçütüne ait “Engelli Abonelere Yönelik Arıza Giderme Süresi” verisinin 48 saate eşit ya da 48 saatten az olması gerekirken Ocak ayında 67,06 saat ve Şubat ayında 50,33 saat olarak gerçekleşmesi, ayrıca “Tüm Geçerli Arızaların En Hızlı Karşılanan %95’inin Giderildiği Süre” verisinin 90 saate eşit ya da 90 saatten az olması gerekirken Şubat ayında 94,66 saat olarak gerçekleşmesi nedeniyle Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 5’inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “Evrensel hizmet yükümlüsü sabit telefon hizmeti sunan işletmeciler Ek-1’deki, … ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla ve verileri Kuruma göndermekle yükümlüdür.” hükmünü ihlal ettiği tespit edilmiştir. 

Türk Telekomünikasyon AŞ’nin Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 9’uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan, “İşletmecinin bir takvim yılı içindeki herhangi bir raporlama döneminde hizmet kalitesi ölçümlerine ilişkin bir veya daha fazla hedef değeri sağlayamamasına durumunda Kurul tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir defaya mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulur.” hükmü çerçevesinde yazılı olarak uyarılması ve sabit telefon hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin hedef değerleri 2015 yılının birinci çeyrek döneminde sağlayamadığının bir ay süre ile Kurum internet sayfasında yayımlanması hususunda Kurul Kararı alınmıştır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

İsmail Dikmen
İsmail Dikmen
Türkiye'nin sektörel birçok kurumsal ajans ve firmalarında dijital pazarlama, e-ticaret sorumlusu olarak çalışmaktadır/çalışmıştır. 5 yıllık sektör deneyimi bulunmaktadır.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler