Facebook, Apple’ın %30 oranındaki App Store vergisini protesto eden büyüyen çoğunluğa katıldı. Epic Games’ten biraz daha az cesur olan şirket, Facebook’un küçük işletmelerin iyileşmesine yardımcı olmak için tasarlandığını söylediği yeni Ücretli Çevrimiçi Etkinlikler özelliğine bir afiş ekleyerek reklam savaşına katıldı.
Ücretli Çevrimiçi Etkinlikler nedir?
Özellik sayfası sahipleri, tek bir yerde bir çevrimiçi etkinlik oluşturabilir, bir fiyat belirleyebilir, etkinliği tanıtabilir, ödemeyi toplayabilir ve etkinliğe ev sahipliği yapabilir; işletmelerin, yaratıcıların, eğitimcilerin ve medya yayıncılarının Facebook’taki çevrimiçi etkinliklerden para kazanmalarına olanak tanır.

Facebook, olayların sosyal mesafe kurallarından etkilenen işletmelerin mevcut müşterilerle bağlantı kurmasına ve yenilerine ulaşmasına ve hayatta kalmak için para toplamalarına yardımcı olduğunu söylüyor.
Facebook, mücadele eden şirketlere yardımcı olmak için, en azından önümüzdeki yıl için ücretli çevrimiçi etkinliklerden herhangi bir ücret almadığını söylüyor. Web’deki ve Facebook Pay’i kullanıma sundukları ülkelerdeki Android’deki işlemler için küçük işletmeler, ücretli çevrimiçi etkinliklerden elde ettikleri gelirin% 100’ünü elinde tutacak.
Apple bu ücretlere göz dikiyor
Ancak, iOS’ta düzenlenen işlemler için Apple, Facebook’un küçük işletmelere ara verme talebine rağmen% 30 App Store kesintisini yapmakta ısrar etti, yani web veya Android’deki işletmeler paranın% 100’ünü alıyor, ancak iOS tarafında yalnızca %70 alıyorlar.