Tinder dünyadaki bekar insanlar üzerinden bayağı para kazanmış gibi gözüküyor. 2019 için son kazanç açıklamasında Match Group, Tinder‘ın geçen yıl içinde 1.2 milyar dolar gelir getirdiğini ve bir arkadaşlık uygulaması şirketi olarak daha da değerlenerek koltuğunu güçlendirdiğini açıkladı.
Kaydır, kazan
Bir bütün olarak geçen yıl 2.1 milyar dolar gelir elde etmiş olan, Hinge, OkCupid ve Match.com‘un da sahibi olan şirket, Tinder‘ın 2019’un dördüncü çeyreğinde ortalama 5.9 milyon aboneye ulaştığını ve geçen yıla göre yüzde 36’lık bir artış yakaladığını belirtti.
Tinder, sınırsız kaydırma ve yakındaki kullanıcılar arasında profillerinin daha fazla önem kazanması da dahil olmak üzere kullanıcılara bazı avantajlar sunan uygulama içi abonelikler satıyor. Ayrıca zaman zaman kaydırmalar arasında görünen reklamlar da şirketin gelirinin büyük bir kısmını oluşturuyor.
Tinder‘ın Match şirketi için en büyük gelir kaynağı olması hiç de şaşırtıcı değil. Birkaç yıldır durum böyleydi zaten. Ancak, uygulamanın kullanıcı oranının artmaya devam etmesi bayağı şaşırtıcı. Ekip, kullanıcılarını interaktif içerikle etkileşime girerken aldıkları kararlara göre eşleşmelerine izin veren etkileşimli Swipe Night deneyimi gibi özelliklerin yanı sıra müzik festivalleri ve bahar tatilleri için konuma dayalı özellikler ile eşleşme oranını arttırmayı amaçlıyor.
Şirket, diğer markalarının tanıtımının yanı sıra ürünün yurtdışında yerelleştirilmesine de odaklanıyor. Şirket özellikle OkCupid‘i, ürününü başta Hindistan olmak üzere yurtdışında kullanımını çoğaltmanın yolunu arıyor. Türkiye ve İsrail de bu istenen ülkeler arasında.