Bu sene gerçekleştirilen E3 etkinliğinde Ubisoft, Avatar: Frontiers of Pandora oyunu hakkında ufak bir göz atış gösterdikten sonra, yeni nesil özel oyunun arkasındaki teknolojileri “teknoloji vitrini” ile açıkladı.
Oyunda kullanılan teknolojileri paylaşan Vitrin videosu, Ubisoft’un Kardelen motoruyla neler başardığını vurgulayarak, Avatar: Frontiers of Pandora‘nın 2022 yılında piyasaya çıktığında yeni nesil konsollarda ne kadar iyi görüneceğine dair bazı ayrıntılar veriyor.
Teknik sanat yönetmeni Sebastian Lindoff, Snowdrop’un genellikle manzara değil de şehirler inşa etmek için nasıl yapıldığını ortaya koydu: “Yerdeki derin yoğun ormanlardan gökyüzündeki büyük manzaralara kadar deneyimleyebileceğiniz bir Pandora yarattık.” dedi. Avatar: Frontiers of Pandora’nın kıdemli teknik sanatçısı Kunal Luthra,
“Kardelen ile mikro ayrıntılar sistemini kullanarak binlerce varlığı tek bir çerçevede çoğaltabiliriz. Bu, Pandora için çok daha ayrıntılı ortamlara sahip olmamızı sağlıyor.”
Kıdemli Görüntü Programcısı Oleksandr Koshlo’ya göre Pandora’da “önceden sahip olduğumuzdan çok daha fazla nesne” görmeyi bekleyebiliriz. Avatar: Frontiers of Pandora, hacimsel bulutlar ve ışın izlemenin yanı sıra rüzgar simülasyonları ve “akıllı bitkiler” de içeren tüm etkileşimli gölgelendiricileri sayesinde muhteşem görünecek.
Yapay zeka, “NPC’lerin dünyanın durumunu anladığı” bir sistem aracılığıyla önemli ölçüde geliştirildiğinden, Pandora’yı canlı hissettirecek olan yalnızca ışın izleme değil. Hava durumu, oyuncu ilerlemesi ve günün saati, bu koşullara bağlı olarak sadece birkaç ses hattından daha fazlasını oluşturacağını umduğumuz bu NPC davranışlarını etkilemelidir.
Hangi platformları destekleyecek
Video, E3 etkinliğinde gördüklerimizin ötesine geçmiyor ve ilerleyen zamanlarda oyun hakkında daha fazla detay, daha fazla bilgi öğrenmeyi umut ediyoruz. Avatar: Frontiers of Pandora, Microsoft’un yeni nesil oyun konsolu Xbox Series X ve Xbox Series S, PlayStation 5 ve bilgisayar için 2022 yılı içerisinde piyasaya sürülmeye hazırlanıyor.