Sosyal medya devlerinden Twitter, e-ticaret işine giriyor. Şirket, işletmelerin bir uygulama içi tarayıcı aracılığıyla ürünlerini satmak için kullanabilecekleri bir çevrimiçi alışveriş özelliğini test ediyor. Bildiğiniz üzere son zamanlarda uygulama içi alışveriş özelliği Facebook ve Instagram’da oldukça kullanışlı bir biçimde uygulanmıştı.
Twitter’ın “Mağaza Modülü”, şirketlerin ürünlerini profillerinin en üstünde sergilemelerine olanak tanıyacak. Mağaza Modülünü etkinleştirmiş olan profillerde ziyaretçiler, ilgilendikleri ürünlere dokunabilecekler. Bu, müşterinin Twitter’dan ayrılmadan alışveriş yapabilmesi uygulama içinde bir tarayıcı açar ve ürünü satın alma sitesine yönlendirir.
Pilot uygulama Amerika Birleşik Devletleri’nde bir kaç marka ile başlayacak. Bir blog gönderisinde Twitter, Amerika Birleşik Devletleri’nde platformu iOS cihazlarda İngilizce olarak kullanan kişilerin Mağaza Modülünü kullanacağını söyledi:

Bu pilot uygulamayla, ilgili, duyarlı ve konuşkan hedef kitlemizin, en sevdiğiniz spor takımının yeni forması gibi duygusal olarak yüklü ürünlere veya yeni bir cilt bakımı rejimi gibi kalıcı etki sağlayan ürünlere nasıl tepki verdiğini keşfedeceğiz. Ve temelde, bize insanların Twitter’da hangi alışveriş deneyimlerini tercih ettiğini öğrenmeye devam etme şansı verecek.

Mağaza Modülü, Twitter’ın e-ticaretle ilgili ilk denemesi değil. Şirket daha önce bir “Şimdi Satın Al” düğmesini ve ürün kataloglarını test etti, ancak sonunda her iki özellik de kullanımdan kaldırıldı. Bu yılın Mart ayında Twitter, çevrimiçi alışverişe odaklanmasını yenilediğini açıkladı. Site, Mağaza Modülünün e-ticarete ilk adımlarından biri olduğunu söylüyor.