Cuma, Nisan 26, 2024

Tüketiciler için HoloLens 3 Geliyor!

Paylaş

silkroad gaminggentr

Bloomberg Microsoft’un Mixed Reality başkanı Alex Kipman ile gerçekleştirdiği bir röportajda, Microsoft HoloLens‘in bugünü ve geleceği hakkında bazı soruları yanıtlayarak, cihazın bir sonraki sürümü hakkında bazı kırıntılar yayınladı.

HoloLens’in şu anda ellerini serbest bırakmaya ihtiyacı olan birinci sınıf çalışanları hedeflediğini ve Fortune 500 şirketlerinin %60’ının Mixed Reality’i denediğini veya kullandığını, 500’den fazla çalışanı olan Fortune 500 şirketlerinin %90’ının bunu benimsediğini söyledi. Microsoft, sağlık hizmetleri, üretim, perakende ve mimari sektörlerinde özel bir başarı elde ederken, diğer bazı endüstriler daha az benimseme gördü. Genel olarak satışlar konusunda biraz temkinliydi, ancak satışların son 18 ayda hızlandığını söyledi.

hololens2
Tüketiciler için HoloLens 3 Geliyor! 2

Microsoft HoloLens’in bir sonraki sürümü olan HoloLens 3 sorulduğunda, cihazın 3 alanda iyileştirmeler göstermesi gerektiğini söyledi:

  • Daldırmayı iyileştirmek
  • Konforu ve sosyal kabul edilebilirliği iyileştirmek (örneğin gözlüklere karşı koruyucu gözlükler)
  • Başarabileceklerinin değerini artırmak

Microsoft, cihazın yalnızca kademeli bir iyileştirme değil, ileriye dönük dönüştürücü bir sıçrama olmasını istediğini söyledi. Her iki durumda da, Microsoft’un şu anda cihaz hakkında henüz tasarım aşamasında olduğunu doğruladı, ancak cihazın bu yıl piyasaya sürüldüğünü görmek için acele etmediğini ve aksi takdirde hedeflenen herhangi bir çıkış tarihini onaylamadığını dile getirdi.

Kipman ayrıca, endüstriyi hedeflemenin yanı sıra, Microsoft’un bir tüketici cihazının Mixed Reality’i genel olarak başarılı kılmak için önem arz ettiğini, ancak bu cihazın mevcut HoloLens’e göre büyük bir gelişme göstermesi gerektiğini de belirtti.

Özellikle, daldırma konusunda bir miktar gelişme göstermesi gerekiyordu, ancak daha da önemlisi, 90 gr’dan daha az (HoloLens 2 için 500 gr’a kıyasla) ve yalnızca 2 W güç (HoloLens 2 için 8 w’ye kıyasla) kullanması gerekiyordu. İhtiyaç duyulan iyileştirmelerin büyüklüğü göz önüne alındığında, bir tüketici sürümünün gelmesi için epey bir süre beklediğimiz anlaşılıyor.

Önemli olarak Kipman, Microsoft’un Niantic ve Epic gibi rakiplerle birlikte karma gerçekliği ücretsiz birlikte çalışabilirlik, çoklu donanım kaynakları ve uygulama mağazasına bağlı vergiye bağlı olmayan açık bir platform olarak sürdürmek için çalıştığını doğruladı.

Zeliha Yılmaz
Zeliha Yılmaz
Teknoloji dünyasının içerisinde kaybolmuş, Radyo Televizyon bölümü mezunu yazmaya sevdalı bir girişimci.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler