, PC Hocası
Ana SayfaSosyal MedyaFacebookTwitch Yayıncısı DisguisedToast, Facebook Gaming Platformuna Geçiyor!
, PC Hocası

Twitch Yayıncısı DisguisedToast, Facebook Gaming Platformuna Geçiyor!

Facebook, rakip yayın platformları ile canlı yayın savaşlarına giriyor

Jeremy “DisguisedToast” Wang, 27 yaşında Kanada asıllı bir Twitcher. Kendisinin Twitch’te bir milyondan fazla takipçisi var ve Wang şu anda Facebook Gaming platformuna geçiş yapıyor, ilk yayını 22 Kasım’da Amerika saati ile öğlen saat üçte başlıyor. Bu transfer Facebook’un ilk yüksek takipçili yayıncı edinimi ve bu edinim şirketin yayıncılık konusundaki hırslarını ortaya koyuyor.

Akış yeteneği için teklif vermeye kararlılık ile girerek Facebook, akış platformunu Amazın ve Microsoft’a bırakmanın içerikli olmadığını açıkça ortaya koyuyor. Yetenek kazanma konusunda Twitch, Mixer, YouTube rakip iken şimdi Facebook Gaming bu savaşın arasına katılıyor ve savaş daha yeni başlıyor.

Wang’ın yayın kariyeri 2015 yılında YouTube’da başladı, burada karton bir tost maskesi taktı (bıyıkla çizilmiş) ve Blizzard’ın efendisi hakkında videolar yükledi. Kazayla yüzünü bir yayında ortaya çıkardıktan sonra Wang’ın popülerliği yükseldi. (“DisguisedToast” adı, Hearthstone’ta belirli bir kart oynatıldığında çalan ses efektinden gelir.)

Facebook, yayın savaşını Amazon ve Microsoft’a bırakmanın içerik olmadığını söylüyor

Wang için, Facebook’a geçiş, daha geniş ve daha küresel bir izleyici kitlesine erişebileceği anlamına geliyor. DisguisedToast bir basın açıklamasında şunları dile getirdi:

“Akış ile ilgili en sevdiğim şeylerden biri, dünyanın dört bir yanından izleyicilerle iletişim kurmam. Facebook Gaming’e taşınmam, sesimi global bir izleyici kitlesiyle paylaşmak ve oyun ortamına bakış açılarını duymak için bana daha büyük bir platform sunacak.”

Gene Park’ın Washington Post’ta belirttiği gibi, Wang bu ayın başlarında izleyicilerine kanalına altyazıyı bırakmalarını ve paralarını daha küçük bir yayıncı için kullanmalarını söyleyerek bu hareketle alay etti.

Facebook başka yayıncılar ile de anlaşmalar yapıyor

Facebook’un hedef kitlesi büyük ve küresel. StreamElements akış hizmetleri platformunun CEO’su Doron Nir’e göre, Asya ve Latin Amerika’da Amerika dışında “büyük takipçi yayıncılar edinme hamleleri” yapıyorlar. CNN Business’ın belirttiği gibi, Facebook Gaming yakın zamanda NexxuzHD ve Lolito FDEZ ile anlaştı.

Nir, bir e-postada, “Facebook’un başarılı olmak için Twitch’e rakip olması gerekmeyen çok fazla kullanılmamış oyuncu olduğunu not etmek de önemlidir” dedi. Facebook kazanmak için ilk sırada olmak zorunda değil. Her ay bu hizmeti kullanan milyarlarca insanın bile bir kısmını bile dönüştürmeyi başarırsa, YouTube dışındaki herkesi kolayca yenecek kadar büyük. Ve yurtdışında hamle yapmak çok akıllıca. Belli ki henüz keşfedilmemiş bir pazar değil, fakat bu kalpler ve akıllar ve dolarlar için savaşı kimin kazanacağı henüz belli değil.