YouTube, geçtiğimiz günlerde duyurduğu doğrulama sistemi değişikliklerinde neredeyse tamamen geri adam atıyor. Şu anda doğrulanmış olan tüm YouTube kanalları almış oldukları doğrulanma rozetlerini koruyacaklar ve henüz doğrulanmamış olan YouTube İçerik Üreticileri eskiden de olduğu gibi 100.000 aboneye ulaştıklarında başvuru bölümüne geçebilecekler.
Bunların hepsi orijinal plandan tamamen farklı. YouTube, ‘doğrulanmış kanal’ rozetini yalnızca kurulan markalar ve en büyük takipçi kitlesine sahip kişilere (kimliğe bürünme riski yüksek olan kişilere) vermekle sınırlandıracağını belirtti.
Korunmaya ihtiyaç olmayan kanallardan geri alınacak
Bu, tipik bir YouTube İçerik Üreticisi’nin sitede en iyi kanal olmadıkları sürece doğrulanma şansının olmadığı anlamına geliyordu fakat sadece bu değil, YouTube, geri dönüp korumaya ihtiyaç duymadığını hisseden YouTube İçerik Oluşturucusundan doğrulanma rozetini geri alacaktı.
Özellik duyuruldu, tepkiler çoğaldı
YouTube tarafından duyuru yapıldıktan sonra topluluktan büyük ölçüde tepkiler geldi. YouTube İçerik Üreticileri, doğrulamayı durum sembolü olarak görüyor ancak aynı zamanda aramada yetkili görünmelerine ve yorumlarda iletişim kurmalarına yardımcı oluyor. Bu rozeti kaybetmek, platformda başarılı olma yeteneklerini incitecekti.
YouTube İcra Kurulu Başkanı (CEO) Susan Wojcicki, geri bildirimleri gördükten sonra bugün erken saatlerde bir özür paylaştı:
“Yeni doğrulama yaklaşımımızın yol açtığı hayal kırıklığı ve can sıkıntısı için özür dilerim”
YouTube cephesinde yaşanılan bu doğrulanma rozeti konusunda Twitter cephesinden bir yanıt geldi: “İyileştirmeler yapmaya çalışırken, işareti kaçırdık.” dedi.
Rozet sistemi değişecek
Başka bir küçük değişiklik hala yapılacak: YouTube, doğrulamayı belirtmek ve bir kanalın adı üzerinde bir rozetle değiştirmek için kullanılan onay işaretinden kurtulmayı planlıyor. Bu değişiklikler nedeniyle, yine de, gelecek yıla kadar uygulanmayacak. Değişikliklerin başlangıçta Ekim ayında yürürlüğe girmesi gerekiyordu.