Cuma, Nisan 19, 2024

LG, Akıllı Cep Telefonu Pazarında Strateji Değişikliğine Gidebilir

Paylaş

silkroad gaminggentr

Her yıl, pek çok akıllı telefon üreticisinin yeni amiral gemisi modellerini piyasaya sürdüğü bu günlerde, LG şirketi de boş durmadı ve MWC 2018‘de yeni amiral gemisi modeli LG G7‘yi tanıttı.  Bu tanıtımın ardından LG Electronics Başkan Yardımcısı Cho Sung-Jin‘in CES 2018‘de yaptığı açıklama, şirket için yeni bir satış stratejisi uygulanacağının habercisi olma niteliği taşıyor. 

Şirket, Yeni Bir Strateji Uygulamanın Peşinde 

G2 modeli ile akıllı telefon piyasasına tam gazla giren LG şirketi, bu modeli ile çok beğeni kazanmıştı. Daha önce görmeye alışık olmadığımız şekilde konumlandırılan ses kontrolü ve güç tuşlarıyla tüm dünyanın ilgi odağı olmayı başaran telefon, şirket için bir dönüm noktası oldu diyebiliriz. 

Yüksek satış rakamlarına ulaşan bu modelin ardından G serisini devam ettiren şirket, piyasaya sürdüğü G3 modeliyle de yüksek satış rakamlarına ulaşmıştı. Lâkin bu modeldeki bazı kronik sıkıntılar (ısınma, batarya problemi vb.), şirketin olumsuz yorumlarla karşılaşmasına sebep olmuştu. Bunun ardından piyasaya sürülen G4 modelinin kaderi de pek farklı olmamıştı. Günler geçti; G5’ler, G6’lar eskidi…

“Mevcut Modelleri Daha Uzun Süre Kullanmayı Planlıyoruz.”

LG şirketi; G serisini seviyor olmalı ki, MWC 2018‘de yeni amiral gemisi modeli G7‘yi duyurdu. Tanıtılan bu yeni modelin ardından CES 2018‘de konuşan LG Electronics Başkan Yardımcısı Cho Sung-Jin, yaptığı konuşmada şirketin bazı satış stratejilerinde değişiklik olabileceğini belirtti. 

LG Akıllı Cep Telefonu Pazarında Strateji Değişikliğine Gidebilir İÇERİK PNG min

Bahsi geçen strateji değişikliği, şirketin amiral gemisi modellerini bekleyen kullanıcıları ilgilendirmekte. Cho Sung-Jin, yaptığı konuşmada “Bu andan itibaren, ihtiyaç duyduğumuzda yeni akıllı telefonlar çıkaracağız. Sadece rakiplerimiz çıkardığı için yeni bir telefon tanıtmayacağız. Mevcut modelleri de daha uzun süre kullanmayı planlıyoruz. Bunu yaparken, hem G hem de V serisinde mevcut telefonların farklı versiyonlarını çıkarma yolunu izleyebiliriz.” ifadelerini kullandı. 

Bu konuda birkaç kelâm etmek istiyorum hocalar. Günümüzde pek çok kullanıcı, satın aldığı telefonun en üst model olmasından yoğun bir haz duymakta. Bu, tabii ki şaşılası bir durum değil. Fakat bazen öyle durumlarla karşılaşıyoruz ki, elimizdeki ürün işimizi fazlasıyla görmesine rağmen, hemen yeni çıkan modeli satın alma peşine düşüyoruz. Bu da tahmin edeceğimiz üzere, üretici şirketlerin işine geliyor. 

LG şirketinin planladığı bu strateji; bizlere, satın aldığımız yeni bir amiral gemisi modelin, daha uzun bir kullanım ömrüne sahip olabileceği mesajını verebilir. Şirket, yeni modeller çıkartmayacağı için, mevcut olan modellere gerekli yazılım desteğini sağlayabilir. Bu durumdan da en kârlı çıkan, son kullanıcı olur. Derseniz ki “Yok arkadaş! Ben bir modele takılıp kalamam, değişim şart.”, bu durumda da diğer üreticilerin piyasaya sürmüş olduğu cep telefonlarını satın almakta özgürüz.  

İsmail Dikmen
İsmail Dikmen
Türkiye'nin sektörel birçok kurumsal ajans ve firmalarında dijital pazarlama, e-ticaret sorumlusu olarak çalışmaktadır/çalışmıştır. 5 yıllık sektör deneyimi bulunmaktadır.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler