NVIDIA ile başlayan RTX ışın izleme teknolojisi, henüz tam rayına oturmamışken oyun firmaları bu teknolojiye yatırım yapmaya başlamış durumda. Durumla ilgili olarak Playstation cephesinde de Ray-Tracing atağı gelişiyor olabilir.
2018 yılında ışın izleme teknolojileri hayatımıza tam anlamıyla girmiş oldu. NVIDIA’nın RTX serisinden önce geliştirilen teknoloji, Microsoft DirectX Raytracing (DXR) API’si ile kendini göstermişti.
DXR API, esasen Microsoft bünyesinde hazırlanan bir teknoloji olsa da, geliştirilme aşamasında AMD ve NVIDIA ile ortaklaşa çalışılmıştı. Dolayısı ile Ray Tracing teknolojisi için her iki firmanın da bir takım ürünler geliştireceği tahmin ediliyordu.
NVIDIA, bu bağlamda daha erken davranarak RTX serisini tüketicilerle buluşturdu. AMD tarafında henüz Ray Tracing kartları görmesek de, yakın zamanda bu teknolojiyi kullanacak olan grafik kartlarını tanıtacağı biliniyor.
GPU üreticileri haricinde oyun firmalarında da bir takım çalışmalar yapılıyor. Oyun geliştirici firmalar elbette bu teknolojiye uygun oyun üretiyorlar ancak ortaya çıkan yeni bir iş ilanı, Playstation cephesinin de bu teknolojiyi markaja aldığını gösteriyor.
İş ilanında Sony Playstation Division’ın, Soho Londra’da bulunan AR-GE laboratuvarları için yeni bir grafik mühendisi arandığı belirtiliyor. İlan detaylarında mühendisin modern GI / Ray Tracing teknikleri hakkında bilgi sahibi olması şartı bulunuyor.
İlan, gelecek nesil Playstation 5 için Ray Tracing destekli oyun geliştirildiğinin ipucunu verse de donanım noktasındaki belirsizlik bu yorumu haksız çıkarabilir. Zira Playstation 5 donanımlarını AMD üretecek ve henüz Ray Tracing teknolojisinin konsolda kullanılıp kullanılmayacağı bilinmiyor.