Entrackr tarafından hazırlanan bir rapora göre, sosyal ağ devlerinden Facebook, kısa video uygulamasını yıl ortasına kadar tüm dünyada başlatmayı planlıyor.
Amerikan teknoloji şirketi 2018’de ABD’de Lasso’yu başlattı ve daha sonra geçen yıl Meksika’ya tanıttı. Uygulama analizi şirketi Sensor Tower’a göre, uygulama ABD’de yaklaşık yarım milyon kez ve Meksika’da 2,2 milyondan fazla indirildi.
Facebook, Hindistan’ın 627 milyon internet kullanıcısının bazılarını çekmek isteyecektir. TikTok, dünya çapında 1,5 milyar indirmenin yaklaşık 500 milyonu ile ülkeden gelen Hindistan’da oldukça başarılı oldu . Sosyal medya devinin Hindistan’da 200 milyondan fazla kullanıcısı olan Çin kısa video uygulamasını geçmesi zor olacak.

TikTok’un Hindistan’da tartışmalı bir yılı vardı. Nisan ayında yetkililer, Google ve Apple’dan , platformdaki ‘porno’ nedeniyle uygulamayı Play Store ve App Store’dan başlatmasını istedi . Daha sonra yasak kaldırıldı ve uygulama bu uygulama mağazalarında geri yüklendi. Platform için bir video yapmaya çalışırken TikTok yıldızlarından biri Delhi’de öldürüldüğünden, uygulama daha da fazla incelendi .
Bu tartışmalara rağmen, platform birçok kullanıcı kazandı ve giderek popülerlik elde etti. Facebook’un yeni uygulamasının bu kadar geniş bir kullanıcı tabanını büyütmesi zor bir görev olacak.