TikTok, son zamanlarda Trump yönetiminin ambargosu ve çeşitli politik karşıtları ile karşı karşıya kalmış bir sosyal medya platformu ve Çin merkezli video platformu TikTok’un, gerek Amerika Birleşik Devletleri gerek diğer ülkelerdeki popüleritesinin azalması için Facebook ve Trump yönetiminin bir işbirliği kurduğu iddia ediliyor.
Wall Street Journal, Mark Zuckerberg’in geçen yılın sonunda Donald Trump ve diğer milletvekilleri ile görüşürken Çinli şirket aleyhine kişisel olarak brifing verdiğini bildirdi.
Amaç; TikTok’un fişini çekmek
Sadece Facebook hızla yükselen bir rakibi öldürmekle kalmadı, aynı zamanda senatör Josh Hawley’in bir sözcüsüne göre TikTok’u Facebook’un kendi düzenleyici endişelerinden milletvekillerinin dikkatini dağıtmak için kullanıyordu ve Kelli Ford’a göre sorunu bir “PR taktiği olarak kullanıyordu.
Facebook rekabet konusunda çok paranoyak bir üne sahiptir, tarihsel olarak rakiplerini erken satın almış veya ürünlerini kopyalamıştır. Ancak Facebook’un TikTok’u ilk kopyalama girişimleri tamamen başarısız oldu ve daha fazla düzenleyici inceleme nedeniyle rakipleri satın almanın giderek zorlaştığı görülüyordu.
TikTok: Facebook vatanseverlik rolü yapıyor
Görünüşe göre Washington’da lobi yapmak için rekor meblağlar harcayan şirket, rekabeti ortadan kaldırmanın yeni bir yolunu bulmuş ve TikTok CEO’su Kevin Mayer, “rakibimiz – yani Facebook – vatanseverlik kılığına girmiş ve amaç için tasarlanmış kötü niyetli saldırılara maruz kaldık.”