“Şampiyonlar da ne ola ki” diye soracaksanız, Hearthstone‘daki efsanevi minyonlara benzetebileceğimiz şampiyonlar, destenizin güçlü kartlarındandır. Oyuncular her deste için en fazla üç kopya içeren altı şampiyonu destesine katabilir. Şampiyon kartlarını seviye atlatıp maçın gidişatını değiştirerek, rakibinizi toz duman edebilirsiniz.
Legends of Runeterra şampiyonlarının yeteneklerini ve yükseltmelerini en iyi şekilde nasıl kullanacağınızı göstermek için bu yazıyı hazırladık. Oyunun en iyi kartlarının sunabileceği en güçlü desteleri nasıl oluşturacağınızı bilerek, rakiplerinizden üstün olabilirsiniz. İşte bölgelere göre tüm şampiyonlar.
Demacia
Demacia’nın şampiyonları sağlam vurur, ama aynı zamanda becerilerini ne zaman kullanacaklarını bilir. Fiora ve Garen, rakiplere saldırarak seviye atlarlar ve baskıyı rakiplere hissettirirler. Lucian, Hızlı ve Çifte Saldırı yeteneklerine rağmen, intikam hırsı ile seviye atlar ve takım arkadaşlarının ölmelerini izlemelidir. Aksine, Lux koruma için bir Bariyer büyülerine güvenir ve güçlü büyülerle uyumlu çalışır.
Fiora
Maliyet: 3
Güç: 3 [+1]
Sağlık: 3 [+1]
Yetenekleri: Meydan okuyucu
Seviye atlama: 2 alt etmeden sonra.
Seviye sonrası yetenek: Fiora’nın 4 kişiyi alt etmesi ve hayatta kalması durumunda oyunu kazanırsınız.
Garen
Maliyet: 5
Güç: 5 [+1]
Sağlık: 5 [+1]
Yetenekler: Yenilenme
Seviye atlama: Garen iki kez saldırı yaptığında.
Seviye sonrası yetenek: Tur Başı: Saldırıya hazırlan.
Lux
Maliyet: 6
Güç: 3 [+1]
Sağlık: 4 [+1]
Yetenekler: Bariyer
Seviye atlama: Lux, 6 mana üstünde bir büyü yaptığını gördüğünde, bir geçici Son Parıltı kartı kazanırsın.
Seviye sonrası yeteneği: Elinde bir Son Parıltı kartı yarat.
Lucian
Maliyet: 2
Güç: 3 [+1]
Sağlık: 2 [+1]
Yetenekler: Hızlı Saldırı
Seviye atla: 4 müttefikin ölümünü veya müttefik Senna’nın ölümünü gördüğünde.
Seviye sonrası yeteneği: Çift Saldırı. Her turda bir müttefik ilk öldüğünde, saldırını hazırla.
Freljord
Bu dört Freljord şampiyonunu oynadıktan sonra sahadan çıkarmak zordur ve ölmemek için ellerinden gelen her şeyi yaparlar. Ölüm anında Anivia, daha sonra kendini canlandırabileceği bir yumurtaya dönüştürebilir. Ashe, hasarı önlemek ve kart çekmek için dondurma yeteneğini kullanır. Freljord’un en güçlü şampiyonları Braum ve Tryndamere: hasar aldıkça gelişir ve çektikleri acıları rakiplere ödetmeye hazırdır.
Anivia
Maliyet: 7
Güç: 2 [+1]
Sağlık: 4 [+1]
Yetenekler: Saldırı: Tüm düşmanlara 1 dağıtın. Son Nefes: Yeniden Anivia’yı Eggnivia’ya dönüştürdü.
Seviye atla: Aydınlan.
Seviye sonrası yeteneği: Saldırı: Tüm düşmanlara 2 hasar verin. Son Nefes: Anivia’yı yumurtaya dönüştür.
Ashe
Maliyet: 4 [+1]
Güç: 5 [+1]
Sağlık: 3
Yetenekler: Saldırı: En güçlü düşmanı dondur.
Seviye atla: 5 düşmanı dondur ve daha sonra bir sonraki turda bir Kristal Ok oluştur.
Seviye sonrası yeteneği: Saldırı: En güçlü düşmanı dondur. 0 güce sahip düşmanlar engellenemez.
Braum
Maliyet: 3
Güç: 0
Sağlık: 5 [+2]
Yetenekler: Meydan Okuma ve Yenileme
Seviye atla: Braum toplam 10 hasar aldığında.
Seviye sonrası yetenek: Meydan okuma ve Yenilenme. Braum bir hasardan sağ çıkarsa, Güçlü Poro’yu çağır.
Tryndamere
Maliyet: 8
Güç: 8 [+1]
Sağlık: 4 [+5]
Yetenekleri: Ezici
Seviye atla: Tryndamere ölürse, seviye atla.
Seviye sonrası yetenek: Ezici ve Korkunç.
Ionia
Ionia’nın değerli şampiyonlarının her biri yetenekleri ile çok yönlülük sergiler. Shen, Bariyer ile müttefiklerini koruyarak sağlam bir destek rolü üstlenir. Karma büyücülükte uzmanlaşmıştır ve maksimum manaya ulaştıktan sonra büyülerini ikiye katlar. Yasuo, düşmanlarını sersemletip müttefiklerini geriye çağırabilirken, Zed işlerini halletmesi için gölgelerini göndermeyi tercih eder.
Karma
Maliyet: 5
Güç: 4 [+1]
Sağlık: 3 [+1]
Yetenekler: Tur Sonu: Elinizde rastgele bir büyü oluşturun.
Seviye atla: Karma aydınlandığında.
Seviye sonrası yetenek: Bir büyü oynadığınızda, aynı hedeflere tekrar oynayın.
Shen
Maliyet: 4
Güç: 2 [+1]
Sağlık: 5 [+1]
Yetenekler: Destek: Shen’in desteklediği müttefik Bariyerini verin.
Seviye atla: Shen, müttefiklerin 4’ten fazla Bariyer kazandığını görünce.
Seviye sonrası yetenek: Destek: Shen’in desteklediği müttefik Bariyer’ini uygula. Bir müttefik Bariyer aldığında, bu tur için +3/+0 kazanır.
Yasuo
Maliyet: 4
Güç: 4 [+1]
Sağlık: 3 [+1]
Yetenekler: Hızlı Saldırı. Bir düşmanı Sersemletir veya Geri çağırırsanız, Yasuo ona 2 hasar verir.
Seviye atlayın: 6+ birimi Sersemletir veya Geri Çağırırsanız.
Seviye sonrası yetenek: Bir düşmanı Sersemletir ya da Geri çağırırsanız, Yasuo ona saldırır.
Zed
Maliyet: 3
Güç: 3 [+1]
Sağlık: 2 [+1]
Yetenekler: Hızlı Saldırı. Saldırı: Zed’in istatistikleriyle saldıran bir Canlı Gölge oluşturun.
Seviye atlayın: Zed veya gölgeleri düşman Nexus’u iki kez vurduğunda.
Seviye sonrası yetenek: Hızlı Saldırı. Saldırı: Zed’in istatistikleri ve yetenekleri ile saldıran bir Canlı Gölge oluşturun.
Noxus
Bu Runeterra şampiyonlarının hepsi 3 güç veya daha fazla güçle başlar ve hasarlarını en üst düzeye çıkarmayı amaçlar. Katarina ve Draven’ın Hızlı Saldırı yetenekleriyle normal birliklere saldırıp, seviye atladıklarında onları daha da güçlendirebilirsiniz. Vladimir, başkalarının hayatta kalmasını görmeyi seven bir takım oyuncusu. Saldırılarını tahtanın yan tarafındaki dost saldırganların sayısına dayandırıyor ve gözleri düşman Nexus’un üzerinde. Darius’un istatistikleri kendi başına iyi olmasını sağlarken, potansiyelini tam olarak gerçekleştirmek için zayıf düşman Nexus’una da güveniyor.
Darius
Maliyet: 6
Güç: 6 [+4]
Sağlık: 5
Yetenekleri: Ezici
Seviye atla: Düşman Nexus’un 10 veya daha az sağlığı olduğunda.
Seviye sonrası yetenek: Üstünlük
Draven
Maliyet: 3
Güç: 3 [+1]
Sağlık: 3 [+1]
Yetenekler: Hızlı Saldırı. Oyna veya Saldır: Bir Dönen Balta kazan.
Seviye atla: Draven, Dönen Balta ile iki kez vurduğunda.
Seviye sonrası yetenek: Hızlı Saldırı. Ezici. Oyna veya Saldır: İki tane Dönen Balta kazan.
Katarina
Maliyet: 3
Güç: 3 [+1]
Sağlık: 2 [+1]
Yetenekler: Hızlı Saldırı
Seviye atla: Katarina saldırdıktan sonra, onu geri çağır.
Seviye sonrası yetenek: Hızlı Saldırı. Oyna: Saldırıya hazır ol. Saldır: Katarina’yı geri çağır.
Vladimir
Maliyet: 5
Güç: 5 [+1]
Sağlık: 5 [+1]
Yetenekler: Saldırı: Her bir saldıran müttefik için düşman Nexus’a ve saldırdığınız şeye 1 hasar verin.
Seviye atla: 6 veya daha fazla müttefikiniz hasar yedikten sonra sağ kalırsa.
Seviye sonrası yetenek: Yenilenme. Saldırı: Her bir saldıran müttefik için düşman Nexus’a ve saldırdığınız şeye 1 hasar verin.
Piltover ve Zaun
Piltover ve Zaun şampiyonları, tehlikeli tuzak kartlarını rakibin sahasına saldırtarak öne çıkar. Gözleri her zaman düşman Nexus’un üzerindedir. Ezreal Nexus’u doğrudan hedefler ve her şeye zarar verebilecek hızlı büyülerle ödüllendirilir. Teemo, düşman sahasına sinir bozucu mantar kartları ekleyerek rakibin destesini bozar. Jinx’in Süper Mega Ölüm Roketleri sahaya ve Nexus’a çok büyük hasarlar verir. Heimerdinger işini yapması için taretlerine güvenir.
Ezreal
Maliyet: 3
Güç: 1 [+1]
Sağlık: 3 [+1]
Yetenekler: Yakalanmaz. Nexus Saldırısı: Elinizde Gizemli atış oluştur.
Seviye atla: Düşman birimlerini 8+ kez hedeflediğinizde.
Seviye sonrası yetenek: Yakalanmaz. Nexus Saldırısı: Gizemli Atış oluştur. Bir büyü yaptığınızda düşman Nexus’a 2 hasar verin.
Heimerdinger
Maliyet: 5
Güç: 1 [+1]
Sağlık: 3 [+1]
Yetenekler: Bir büyü yaptığınızda, eşit maliyetle elinde bir Taret oluştur. Taret’in maliyeti bu tur için 0.
Seviye atla: Heimerdinger 12’den fazla Güç Taret’i çağırınca.
Seviye sonrası yetenek: Bir büyü yaptığınızda, eşit maliyetle elinizde bir Taret oluşturun ve +1/+1 verin. Bu tur için Taret’in maliyeti 0.
Jinx
Maliyet: 4
Güç: 4 [+1]
Sağlık: 3 [+1]
Yetenekler: Hızlı Saldırı
Seviye atlayın: Eliniz boş olduğunda.
Seviye sonrası yetenek: Hızlı Saldırı. Turun Başlangıcı: Bir kart çek. Her turda elinizi ilk boşalttığınızda bir Süper Mega Ölüm Roketi oluşturun!
Teemo
Maliyet: 1
Güç: 1 [+1]
Sağlık: 1 [+1]
Yetenekler: Yakalanmaz. Nexus Saldırısı: Düşman destesindeki rastgele kartlara 5 Zehirli Mantar yerleştirin.
Seviye atla: 15+ Zehirli Mantar yerleştirdiğinde.
Seviye sonrası yetenek: Yakalanmaz. Nexus Saldırısı: Düşman destesindeki Zehirli Mantar’ları ikiye katla.
Gölge Adalar
Gölge Adalar’ın şampiyonları kendi başlarına etkileyici yeteneklere sahip zaten, ancak takviye güç her zaman gereklidir. Elise, ona yardım etmek için sekiz ayaklı bir örümcek ordusu kurar. Hayalet Biniciler ise Hecarim’in tercih ettiği dostlar. Kalista, saldıran bir şampiyonun yardımına başvurmadan önce birimlerin öldüğünü görmek zorunda kalan Thresh’in aksine, ölümle bile kırılamayan derin bağlar kurar.
Elise
Maliyet: 2
Güç: 2 [+2]
Sağlık: 3
Yetenekler: Korkunç. Saldırı: Bir Örümcekçik çağır.
Seviye atla: Turun Başlangıcı: Saha 3 veya 3’den fazla örümcek varsa.
Seviye sonrası yetenek: Korkunç. Meydan okuyan. Diğer Örümcek müttefikleri Meydan okuyucu ve Korkunç özelliğine sahiptir.
Hecarim
Maliyet: 6
Güç: 4 [+1]
Sağlık: 6 [+1]
Yetenekler: Ezici. Saldırı: 2 tane Hayalet Binici çağır.
Seviye Atlayın: 8’den fazla Geçici müttefik ile saldırdığınızda.
Seviye sonrası yetenek: Ezici. Geçici müttefiklerin +2/+0 değeri vardır. Saldırı: 2 tane Hayalet Binici çağır.
Kalista
Maliyet: 3
Güç: 4 [+1]
Sağlık: 2 [+1]
Yetenekler: Korkunç. Oyna: Kalista bir müttefikle bağ kurar. Bağlıyken +2/+0 kazandır.
Seviye atla: Kalista 3+ müttefikin öldüğünü görünce.
Seviye sonrası yetenek: Korkunç. Oyna: Kalista bir müttefikle bağ kurar. Bağlıyken +2/+0 ver. Saldırı: Müttefikleri canlandır ve bağları yenile.
Thresh
Maliyet: 5
Güç: 3 [+1]
Sağlık: 6 [+1]
Yetenekleri: Meydan okuyan.
Seviye atla: Thresh 6 birimin öldüğünü görünce.
Seviye sonrası yetenek: Meydan okuyan. Thresh bu tur ilk kez saldırdığında, desteden veya elinden saldıran bir şampiyon çağır.
Hocam heimer nasıl çıkacak ya çıkmadı bir türlü? Bi de mana konusunu düzenlemeleri lazım. Fazla manan var ama sıra adama geçiyor ne anladım ben bu işten.