Facebook

Meta Reklamlarında “Hariç Tutma” Özelliği Kaldırılıyor!

Yazan:
Elif Aksüt
26 Ağustos 2024 | 11:04
Abone Ol

Meta, 1 Ocak 2025 tarihinden sonra detaylı hedeflemede “hariç tutma” özelliğinin kaldırılacağını belirtti.

Meta Business’ta kişisel hesap ya da işletme hesapları için reklam verirken detaylı hedefleme, lokasyon tercihi, yaş aralığı ve cinsiyet gibi seçenekler oldukça önemli. Bu kriterler, reklamımızın hedef kitleye daha kısa sürede ulaşabilmesini sağlıyor. Özellikle reklamları oluştururken belirlediğimiz “Detaylı hedefleme” kriterleri, içeriğin kimlere ulaşıp kimlere hiç gösterilmeyeceği konusunda ayırt edici özelliklerin başında geliyor.

Meta, geçtiğimiz günlerde reklam verenleri oldukça şaşırtacak bir güncellemeyi duyurdu. Uygulama, kısa bir süre sonra “hariç tutma” özelliğinin kaldırılacağını belirtti. Bu durum da elbette kafamızda soru işaretleri yarattı. Biraz yakından inceleyelim.

meta-haric-tutma-kaldiriliyor

Meta’da “hariç tutma” özelliği kaldırılıyor!

Hariç tutma özelliği, detaylı hedefleme yaparken reklamın gösterilmemesi gereken kısımlar hakkında sınır koymamıza yardımcı oluyordu. Şimdilerde Meta’nın güncelleme planlarında 1 Ocak 2025 tarihi itibariyle bu özelliğin kaldırılması bulunuyor. Tarih itibariyle detaylı hedeflemede belirlediğimiz kemik kitle içerisinde hariç tutma yapılmayacak. Dolayısıyla reklamlar, belirlediğimiz kitlenin çok daha geniş bir alanına gösterilecek.

Reklamlara nasıl yansıyacak?

Özelliğin kaldırılmasıyla, reklam hedef kitleleri arasında yapacağımız sınırlandırmalar da hayli zor bir duruma gelecek. Dolayısıyla bu durum, reklam kontrollerinde hedeflemeye yönelik çeşitli hataları da ortaya çıkaracak gibi duruyor. Reklam verenlerin bu hatalardan korunabilmesi için detaylı hedeflemeyi çok kontrollü şekilde yönetebilmesi gerekiyor.

Kanalda aktif bir reklamınız var ise güncellemenin kullanıma açılacağı 1 Ocak tarihine kadar kontrollü düzenlemeler yapabilirsiniz. Örneğin, detaylı hedeflemede belirli alanları “hariç tutmak” yerine, asıl hitap etmesi gereken kesimleri belirleyebilirsiniz. Peki bu gelişmenin reklamlara nasıl yansıyacağını düşünüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım!

Paylaş
Elif Aksüt

Yazar, okur, üretir, paylaşır ve öğretir🌺

Yazan:
Elif Aksüt