NVIDIA, yeni ekran kartlarıyla beraber DLSS 3.0 teknolojisini de duyurmuştu. Amiral gemisi serisi RTX 40 serisi ekran kartlarında karşımıza çıkan DLSS 3 teknolojisi epey bir ses getirmeyi de başarmıştı. NVIDIA’nın yarışta bir tık daha öne geçmesini sağlayan teknoloji kısa süre önce de güncellendi. DLSS 3.5 teknolojisi tanıtıldı.
Yeni DLSS sürümüyle beraber ışın yapılandırma adlı yeni bir özellik karşımıza çıkıyor. Ray Reconstruction adı verilen bu özellik, iyi ve kötü uzaysal pikselleri ayırt etmek, yükseltme için frekanslı verileri korumak, oyun motoru ve yazlım motoru verilerini birleştirmek için oluşturulmuş bir algoritmaya dayanıyor.
DLSS 3 ile beraber sunulan ışın izleme teknolojisiyle karşılaştırıldığı zaman Ray Reconstruction teknolojisinin 5 kat daha fazla veri desteklemesi de ışın izleme görüntülerinde yaşanan bozulmaların önüne geçilmesini sağlayacak bir artı olarak duyuruldu.
NVIDIA’nın paylaştığı verilere bakacak olursak yeni teknoloji sayesinde hem ışıklandırma performansında hem de genel görüntü kalitesinde fark edilir derecede bir artış söz konusu olacak.
Zaten ilk örnek görsellerde de farkı net olarak görebiliyoruz. DLSS 3.5 ile çok daha gerçekçi ışın izleme performansı karşımıza çıkmış olacak.
Bu teknolojiden ilk yararlanacak olan oyunlar da açıklandı. Buna göre;
Yeni teknoloji için şöyle güzel bir haber daha var. Ray Reconstruction teknolojisi tüm RTX GPU serisi için de sunulacak. Bu demek oluyor ki RTX 20 ve RTX 30 serisi için de yeni özellik kullanılabilir olacak.