Cuma, Nisan 26, 2024

Türkiye’de Büyük Firmalar Hangi Web Analiz Araçlarını Kullanıyor ?

Paylaş

silkroad gaminggentr

Büyük firmaların hedefleri belirlenirken bu hedefler doğrultusunda ara sıra “acaba doğru yolda mıyız ?” sorusuna cevap aranır. Bu cevapları da en net şekilde belirlemek için çeşitli web analiz araçları kullanılır. Türkiye’deki firmaların büyük bir çoğunluğu Google Analytics kullanırken, bu sürüden ayrı tutulan firma sayısı da hiç az değil.

E-TİCARET GELİŞTİKÇE ANALİZ ARAÇLARI DA DEĞİŞİYOR

Aslına bakılırsa Türkiye’de E-ticaret sistemi yeni yeni rayına oturmaya ve gelişmeye başladı. Yurt dışında büyük firmalar geliştirmiş oldukları stratejileri uygulamaya başlayalı yıllar olurken, Türkiye’de de büyük firmalar bu gelişmeleri yeni kendisine entegre etmeye başladı. Ancak firmaların ihtiyaçlarına göre web analiz araçları da değişikliğe uğradığı için şimdiye kadar kullanılan bu araçlar da zaman içerisinde değişime uğruyor.

Eskiden milyonlarca web sitesi tarafından bilgi edinmek amaçlı kullanılan Google Analytics yeterken, şimdi başta E-ticaret firmaları olmak üzere bu Analytics’in verilerinin yetmediği ortaya çıkmaya başladı. Hal böyle olunca piyasada bulunan bir çok firma geliştirdiği ücretli araçları firmalara kiralamaya başladılar. Bu araçlar sayesinde büyük ve orta ölçekli firmalar Google Analytics kullanımından vazgeçerken, Omniture SiteCatalyst ve WebTrends gibi araçlara para ödemeye başladılar. Firmalar bu araçları kullanırken B planı olarak da Google Analytics aracından da vazgeçmiyor.

omniture
PEKİ HANGİ FİRMA HANGİ ANALİZ ARACINI KULLANIYOR ? – OCAK 2015 

* Lider Omniture

Ücretli ve ücretsiz analiz araçları firmalara bir çok hedef belirleme konusunda yardımcı olurken, E-ticaret siteleri arasında en çok kullanılan ücretli tool Omniture SiteCatalyst olarak dikkat çekiyor. Zaten SiteCatalyst aracı dünya pazarında binlerce web sitesi tarafından kullanıldığı için popüler diyebiliriz. Örnek vermek gerekirse Doğuş grubu da SiteCatalyst aracını kullanmaya başlayalı 2 sene kadar oluyor.

Yabancı şirketlerden örnek vermek gerekirse Vodafone, İngiliz merkezli çatı şirketi aracılığı ile almış olduğu Omniture lisansını Türkiye’de de kullanıyor. Yani Vodafone TR uzantısı Omniture ile sürekli analiz ediliyor.

* Webtrends Peşinde

Omniture’dan sonra Türkiye piyasasında en çok kullanılan ve en iddialı web analiz aracı olarak gösterilen Webtrends’in kullanım oranı da bir hayli fazla. Genellikle E-ticaret alanında kullanımına pek denk gelmesek de, Telekominikasyon alanında Turkcell ve Avea Webtrens kullanan firmalar arasında yer alıyor. Ayrıca bankacılık sektöründen tanıdığımız Akbank web sitesi için aynı şekilde Webtrens web analiz aracını kullanıyor.

webtrends
* Sırada CoreMetrics ve Webtrekk var

Şuanda CoreMetrics aracını Vip Dükkan kullanırken, Hepsiburada’nın da CoreMetrics aracını kullandığı belirtiliyor. Aynı şekilde Webtekk web analiz aracı da iki firma tarafından kullanılan toollar arasında yer alıyor. Webtrekk‘i ayrıca Nike, McDonald’s, Lacoste, Hugo Boss, ING Bank, Teb, Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Seat ve Vaillant kullanıyor.

Özel yapım olarak firmalara ücreti karşılında verilen bu hizmetleri Google farklı bir şekilde Analytics adı altında firmalara ücretsiz olarak veriyor. Ancak Google Analytics sürümünün de Premium seçeneğinin olduğunu belirtmemde fayda var. Dilerseniz toplu olarak hangi firmanın hangi web analiz aracını kullandığına bir göz atalım.

Hangi Firma Hangi Web Analiz Aracını Kullanıyor ?

* Omniture Kullanan Firmalar: GittiGidiyor, Biletix, Otelcom, Bonubon, Yemek Sepeti, Vodafone, Turkcell ve Doğuş Grubu

* Webtrends Kullanan Firmalar: Akbank, Turkcell ve Avea

* Webtrekk Kullanan Firmalar: Hepsi Burada ve Vip Dükkan

* Coremetrics Kullanan Firmalar: Vip Dükkan

* Google Analytics Kullanan Firmalar: 1v1ycom, Groupon, MyBilet, English Home, Madame Coco, Garanti, Sanal Pazar, Çiçek Sepeti, Milliyet, Markafoni, Pegasus, Yapıkredi, Sahibinden, Kariyernet, Turkish Airlines, Morhipo, NTV, İş Bankası, Yeni Bir İş, Hepsi Burada, Vatan Computer

core-metrics
Açıkçası yukarıda listelemiş olduğumuz listeye belki de yüzlerce firma eklenebilir. Ancak web analizi araçları kullanan firmalar arasından en çok tutulan ve gerçekten kullandığına emin olduğumuz firmaları listeledik. İlerleyen zamanlarda bu firma listesi daha da genişleyebilir.

 

Taner AYDOS
Taner AYDOS
PChocasi.com.tr'nin kurucusu aynı zamanda hali hazırda yazmaya devam eden editörü. Boş vakitlerini teknolojik ürünler ile uğraşmaya harcadığı gibi, hem aktif çalışma yaşantısını hem de editörlük çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor.

Yorumlar

3 YORUMLAR

  1. Hocam web analiz araçlarını kullanırken mesela biz de Google Analytics kullanıyoruz premium serisi çok pahalı geliyor kullanmak şart mı acaba bunu ?

  2. E-ticaret Türkiye’de Limango kapandıktan sonra ölmeye başladı. Bak şimdi Gold, Sanal Pazar gibi büyük firmalar da batağın eşiğine geldi sonumuz hiç iyi değil!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler