PC HocasıOtomobilTürkiye’de Kullanılan Otomobillerin Kronik Sorunları 2021!

Türkiye’de Kullanılan Otomobillerin Kronik Sorunları 2021!

 

Bu yazımızda sizlere Türkiye’de faaliyet gösteren otomobil firmalarının piyasada bulunan ortalama 1-6 yaşındaki modellerinde yaşanan kronik sorunlarından bahsedeceğim. Bu sorunlar gerek bugüne kadar kendi kullandığım araçlarda ve çok yakınımda bulunan arkadaşlarımın araçlarında uzun uzun istişare edildikten sonra oluşmuş bilgiler olacak liste halinde marka model ve yıl olarak belirteceğim. Yazıda  1-6 yaş arasını seçmemin sebebi araçların belirli bir parça ömrü olduğundan ve ülkemizdeki kullanım şartlarını göz önünde bulundurduğumuzda 6 yaşından büyük araçlarda kronik sorun var demek bana çok doğru gelmiyor.

İlk markamızdan isterseniz başlayalım.

1- Volkswagen Grubu Dsg Şanzıman Problemi ( 2015-2017)

Arabalar ile az çok ilişkisi bulunan kişilerin illaki duyduğu dsg problemi dünyaca ünlü bu markanın araçlarında maalesef ki mevcut 2015 model henüz 40-50 bin km’de iken volkswagen grubuna ait olan 2015 skoda octavia aracı yolda kalmışlığı oldu ilk deneyimim bu şekilde oldu. Ardından çok yakın arkadaşımın aracı henüz 50 bin kmde iken 2017 golf aracında dsg kavraması değiştirildi. Bu grupta araç alırken açıkçası böyle bir sorun olması insanın alırken kafasını kurcalayan  konulardan bir tanesi.

Volkswagen grubunun bu tarz konular ile ilgili yardımı konusunda eğer araç henüz garanti kapsamı içerisinde ise ‘iyi niyet’ garantisi altında ücretsiz değişim yapmakta. Ancak garanti ve yüksek kmli araçlara 8 bin ile 12 bin arasında bir ücret çıktığını görmekteyiz.

2- Renault EDC Şanzıman (2013- 2020)

Şanzıman arızalarından devam edelim o zaman. Renault marka araçlarda başlıkta belirttiğim gibi otomatik modellerde beyin arızası çıkabiliyor ve ücreti yetkili serviste 8-10 bin civarında servis dışında biraz daha uyguna bulmak mümkün.

megane 4: kronik olarak teybin arkasından trim sesi gelmesi, çatır çutur takır tukur kütür kütür bir sesfgeldiğini kullanıcılar çokça bahsetmiş. . Ayrıca 17-18-19-20 hepsinde var kronik olarak.

symbol: katalitik konvertörlerinde her daim bir sorun olur genelde sanayide çözüyorlar

3 – Opel Astra J

Eskilerin almanı şimdilerin PSA grubunun yeni gözdesi Opel Asra J kasa kodlu modellerinin Benzinli versiyonlarında kısa bir araştırma yaptığınızda LPG de sübap erimesi, yağ soğutucusu arızası, termostat arızası gibi arızaların sıklıkla görüldüğünü görebilirsiniz.

4- Peugeot 308  Torsiyon ve Travers sorunu (2014-2015 )

Yine bir yakın arkadaşımın aracının bu sorun ile karşılaşması ile araştırmalarımız neticesinde 2014-2015 arasında çıkarılmış 308lerde bu sorunun yaşandığını yine araştırmalara dayanarak da teyit edebilirsiniz. Peugeot yetkili servisi bu konuda müşterilerini mağdur etmemek adına garanti kapsamında   Torsiyon ve Travers parçalarını değişimini yapıyor sadece işçilik ücreti alıyor ortalama 1500 TL civarında.

peugeot 3008 gtline, adblue arızası bu sorunda yine şikayet varda henüz 1-2 yaşındaki araçlarda bolca yaşanmış.

5-Hyundai i20 (2014- 2018) Partikül,Oksijen Sensörü, Kozmetik

Bu seferki araç şuan halen kullanmakta olduğum Hyundai markasının i20 1.4 crdi dizel motorlu style paketi aracı aldıktan sonra öğrendiğim bazı kronikleri sizlere aktarmak istiyorum. Öncelikle i20’den her ne kadar kullanmaktan memnunda olsam şehir içi yakıtı 5.8 den aşağı asla düşüremedim. Bu durum bazı okuyanlar için garip gelmeyebilir ama seğmentindeki diğer fransız ve italyan araçları şehir içi 5 in altında yakıyor.

Partikül filtresi aracı aldıktan ortalama 2 ay sonra ışık yakması ile haberdar olduğum bir konu oldu. Facebook gruplarında vs bir çok kişi partikül filtresini iptal etmiş artık başa çıkamadıkları için. bunun kalıcı bir çözümü yok serviste veya özel bir serviste partikül filtresi yaparak veya aracı belirli bir km ortalama 3000-3500 devirde kullaranarak sorunu geçici olarak çözebiliyorsunuz.

Yine bu sorun ile alakalı olarak parti külün tıkanması sonucunda oksijen sensörü Lambda sensörü belirli kmler içerisinde arızalanma veya kurum bağlama gibi sorunlar yüzünden araçta motor arızası ışığı yakmakta. Ayrıca araç bu yüzden daha fazla 6.5 -6.8 gibi anlık yakıt değerlerine çıkabilmekte.

Hyundai yetkili servisleri bu konuda maalesef ki her hangi bir ücretsiz çözüm üretmemektedir. Oksijen sensörü internette 500-600 tl civarındayken yetkili serviste 2000 tl ve partikül temizliği vs derken 2700 TL ödeyebiliyorsunuz.

Ayrıca henüz yaşamadım ama hyundai i20 ve bluelarda direksiyon zemberegi arızasını bir çok kişi yaşamış durumda.

6 – Ford Fiesta 2008-2018 & 2010-2019

2008-2018  fiesta’nın mafsal ve klima yönlendirme kolu sorunu.mafsal sorunu kullanıcıları tarafından o kadar kanıksanmıştır ki tam sol veya tam sağ yapınca titremeyen fiesta yoktur.
benzinli ford kuga ecoboost 2010-2019 sekman kırması sorunu var ki, tek çözümü sandık motor. şikayet varda bolca şikayet bulabilirsiniz bununla ilgili.

7- Fiat Linea 2013-2017

ortalama 5 sene 0 km alıp bindiğim fiat grubunun popüler araçlarından Linea’da yaşadığım sorunlara gelecek olursak yeni tip göğüslerde airbag çatlağı, ısıtma bujisi kaynama gibi sorunları sayabilirim. Eğer kozmetik olarak airbağ çok sorun olmasa da bujilerin ucuz olması servis konusunda çok fazla sorun yaratmıyor. Ayrıca tüm linea modellerinde kronik herhangi bir stop lambasının patlaması ve amortisör takozlarının sürekli bozulup ses yapması dışında yukarıdaki araçlara nazaran epey az olduğunu söyleyebiliriz.

Şimdilik benim kişisel olarak gördüğüm sorunlar bunlar yazımızda destek verip yorumlarda belirtirseniz. Araç alacak kişilere çok büyük bir iyilik yapmış oluruz.

Yazar Hakkında

İsmail Dikmen

İsmail Dikmen

Türkiye'nin sektörel birçok kurumsal ajans ve firmalarında dijital pazarlama, e-ticaret sorumlusu olarak çalışmaktadır/çalışmıştır. 5 yıllık sektör deneyimi bulunmaktadır.

Yorum Yaz

Yorumunuzu Buraya Yazabilirsiniz

Video