Cuma, Nisan 26, 2024

Yapımına Tek Kuruş Harcanmayan Avrasya Tüneli En İyi Tünel Projesi Seçildi

Paylaş

silkroad gaminggentr

Avrasya Tüneli malumunuz geçtiğimiz günlerde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan‘ın geçişi ile açılmıştı. Ancak trafiğe açılması için 20 Aralık tarihi beklendiği gibi, açılışa günler kala Avrasya Tüneli dünyanın en büyük ödülüne layık görüldü.

Avrasya Tüneli ENR Tarafından Onaylandı

Asya ve Avrupa kıtalarını deniz tabanı altından geçen bir karayolu ile birbirine bağlayan Avrasya Tüneli 20 Aralık tarihinde hizmete girecek. Bu büyük proje için Engineering News Record (ENR) dergisi de Avrasya Tünelini “tünel ve köprü” kategorisinde “Dünyanın en iyi projesi” seçti. Hatırlayacak olursanız 8 Ekim günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ilk kez geçiş yaparak tören ile açılmıştı.

avrasya-tunel-projesi
Avrasya Tüneli Özellikleri

Yapılan yeni tünel bugün itibari ile %94‘lük bölümü ile tamamlanmış oldu. 20 Aralık 2016 Tarihinde hizmete girecek olan Avrasya Tüneli ile birlikte İstanbul’un yoğun trafiği çözülmeye çalışılacak. Ancak bana kalırsa İstanbul’a on tünel daha yapsan yine çözüm olmayacak. Çünkü Kadir Topbaş Bey hala şu E-5 trafiğini 2 şeritli olarak tıkayarak insanları çileden çıkartmaya devam ediyor. Yıllardır şu trafik sorunu çözülmediği gibi, İstanbul’da yaşayan insanlar her iş çıkışı ve işe gidişlerde aynı çileyi çekmeye devam ediyorlar.

Yapılan projeleri taktir ediyoruz. Dünyaya örnek oluyor gerçekten, fakat insanlar hala İstanbul’da E-5 trafiğinde kaybolmaya devam ediyor. Bu düşüncede olan milyonlarca İstanbul’lu var emin olun. Bu tüneller yapılırken, şu E-5 güzergahına da acilen çözüm bulunması gereklidir. Neyse biz Avrasya Tüneli‘nin özelliklerinden devam edelim.

Tünel tamamlandıktan sonra Kazlıçeşme-Göztepe yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya inecek. Zaten tünelin en büyük avantajlarından birisi de bu oldu diyebilirim. Çok büyük bir zaman dilimi İstanbul’lular için geri kazandırılmış olacak.

avrasya-tunel-projesi-004
Avrasya Tüneli‘nin diğer özellikleri ise şu şekilde;

❱ İki kıta arası ileri teknoloji ile yolculuk imkanı sağlanacak.

❱ Yüksek kapasiteli aydınlatma, yolun düşük eğime sahip olması ve havalandırma yolculuk için üst düzeyde tutuldu.

❱ Projenin açılması ile birlikte 160 milyon TL‘lik yakıt tasarrufu sağlanmış olacak.

❱ Sis, buzlanma ve olumsuz hava koşullarında da kesinti olmadan sürekli hizmet verilecek.

❱ İki katlı olarak inşa edildiği için her katta 2 şeritten oluşan tek yönlü geçiş sağlanacak.

❱ Trafik yoğunluğunun azalması ile birlikte egzoz emisyonu da azaltılacak.

❱ Yarımadanın doğusunda kayda değer bir şekilde trafik azalması sağlanacak.

❱ Boğaziçi, Unkapanı ve Galata köprülerindeki araç trafiği rahatlayacak.

❱ Yapısı İstanbul’un siluetine zarar vermeyecek.

❱ Avrasya Tüneli’nin Asya girişi Harem‘de, Avrupa girişi ise Çatladıkapı‘da bulunacak.

❱ Tünel 7 gün 24 saat hizmet verecek.

❱ Tünelden sadece minibüs ve otomobiller geçebilecek.

❱ Araçlar için OGS ve HGS sistemleri ile ödeme alınacak. Araç içerisinde bulunan yolcular için ödeme yapılmayacak.

❱ Tünelde her 100 metrede bir yer alan acil durum telefonları, anons sistemi, radyo anonsu ve GSM altyapısı bulunacak.

❱ Tünelde 7/24 görevli ilk müdahale ekipleri sürekli devriyede olacak.

❱ Son olarak da tünel 7.5 büyüklüğünde bir depreme dayanabilecek şekilde tasarlandı.

avrasya-tunel-projesi-002
En Büyük Depremde Bile  Sorunsuz Çalışabilecek

Yetkililerden yapılan açıklamaya göre Avrasya Tüneli‘nde kullanılan teknoloji sayesinde 500 yılda bir olacak en büyük depremde hiç hasar almadan hizmete devam edilebilecek. Aynı zamanda 2 bin 500 yılda bir olma olasılığı bulunan depremde ise hafif ve küçük bakımlar yapılarak hizmete tekrardan açılabilecek.

Avrasya Tüneli toplamda 14.6 kilometrelik üç ana bölümden oluştuğu gibi, Boğaz Geçişi ise 3.4 kilometre uzunluğa sahip. Bu tünel tasarlanırken 1189 mühendis görev yaptığı gibi, dünyanın en gelişmiş TBM (Tunnel Boring Machine – Tünel Açma Makinesi) teknolojisinden faydalanıldı. TBM bu çalışmaları yaparken günde 8-10 metre ilerleyerek 16 ayda çalışmayı tamamlamış.

tbm-tunel-kazma-makinesi
Toplamda 788 Olimpik Havuzu Dolduracak Kadar Kazı Yapıldı

Avrasya Tüneli projesinde toplamda 2 milyon metreküplük kazı yapıldı. Aynı zamanda 720 bin metreküp beton ve 70 bin ton demir kullanıldı. Başka bir deyiş ile projede 788 olimpik havuzu dolduracak kadar kazı yapıldığı gibi, 10 adet Eiffel Kulesi yapacak kadar demir kullanıldı.

avrasya-tunel-projesi-003
Tek Kuruş Harcanmadı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılan açıklamaya göre Avrasya Tüneli projesi için tek kuruş harcanmadı. Projenin tasarımı ve inşaatı Avrasya Tünel İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş tarafından 24 yıl 5 ay süre ile işletilecek. Sonra devlete devredileceği gibi, proje için 960 milyon dolarlık kredi sağlandı. Proje Yap-İşlet-Devret modeli ile tasarlandığı için, 285 milyon dolarlık öz kaynak Yapı Merkezi ve SK E&C tarafından temin edildi.

Taner AYDOS
Taner AYDOS
PChocasi.com.tr'nin kurucusu aynı zamanda hali hazırda yazmaya devam eden editörü. Boş vakitlerini teknolojik ürünler ile uğraşmaya harcadığı gibi, hem aktif çalışma yaşantısını hem de editörlük çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor.

Yorumlar

6 YORUMLAR

  1. Yapımına tek kruş harcanmayan demek yanlış olur. İlla bu ifade kullanılacaksa da tüneli kaç yıl boyunca hangi firmanın işleteceğini yazmanız gerekir. Aksi halde haberi gören bilinçli okuyucular buram buram reklam koktuğunu rahatlıkla farkedeceklerdir.
    Selamlar

    • Merhaba,

      İçerikler hazırlanırken Avrasya Tüneli için hiçbir reklam veya gelir elde etmedik. Sadece yazar arkadaşlarımız ve bizler bize ulaştırılan basın bültenlerini değerlendirerek haberleri hazırlıyoruz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler