Cumartesi, Nisan 27, 2024

AMD FSR 2.0 Duyuruldu! Neler Sunacak?

Paylaş

silkroad gaminggentr

AMD FSR 2.0 teknolojisini merakla bekliyorduk. DLSS 2.0’a bir rakip mi değil mi derken beklediğimiz teknoloji için duyuru yapıldı.

Baştan şunu söyleyeyim sistemin neler yapabildiğine ilişkin çok daha fazla detay, 23 Mart tarihinde düzenlenecek olan GDC 2022 etkinliği sırasında açıklanacak. Bunu bir ön gösterim olarak görelim. E peki neler var? Hadi bakalım.

AMD FSR 2.0 Çok Daha İddialı Geliyor

AMD aslında sızıntıları doğrulamış oldu. Yeni teknoloji uzamsal tekniklerle değil de zamansal yükseltme sistemi üzerinden çalışacak. Böylece yerel çözünürlük değerinden daha iyi görüntü kalitesi sağlanacak. Üstelik yeni teknolojide kenar yumuşatmanın olduğunu da göreceğiz.

Burada rakiplerden en büyük fark ise makine öğrenimi donanımına ihtiyaç olmaması. Yani Nvidia DLSS sisteminde olduğu gibi ekstra Tensör çekirdeklerine ihtiyacımız olmayacak.

Bu da demek oluyor ki çok daha fazla sayıda GPU modeli, AMD FSR 2.0 teknolojisi için destek verecek. Şimdilik hangi modeller destek verecek ya da bunun sınırı ne olacak bilmiyoruz.

AMD FSR 2.0

Ama sistemin makine öğrenimine ihtiyaç duymuyor olması, oyun ve donanım desteği konusunda da işlerin biraz daha hızlanacağını gösteriyor.

Firma yeni teknolojisi için sadece bu bilgileri vermedi. Aynı zamanda bir oyun üstü test yayınlaması da yaptı. Deathloop, oyununda yapılan denemeler ortaya çıkarıldı.

Yerel 4K çözünürlük ve FSR 1.0 ile FSR 2.0 teknolojisinin karşılaştırıldığını gördük. Hem performans modunda hem de kalite modunda yapılan karşılaştırmada, görsel anlamda kesinlikle FSR 2.0 çok daha iyi duruyor. Kenar yumuşatma konusunda istenen alınmış gibi. Çok daha iyi bir görüntü yükseltme çözümü geliyor diyebilirim.

FPS artışı açısından değerlendirecek olursak, yine AMD’nin yayınladığı görsele göre 4K yerel çözünürlükte 53 FPS alınırken, FSR 2.0 açıldığı zaman performans modunda 101 FPS alınıyor.

Yani neredeyse iki katı fark oluşuyor. Ayrıca görüntü kalitesinde de söylediğimiz gibi bir düşüş göremedim. Yapay zeka makine öğrenimi olmadan AMD’nin bunu başarması, çok güzel bir gelişme.

23 Mart etkinliğini de bekleyelim ve daha detaylı testleri görelim. İlk duyuruya göre söyleyeceğim şimdi DLSS düşünsün. 🙂

Bilinmesi Gereken Kilit Detaylar 

  • Geçici veriler üzerinden yerel görüntü kalitesine benzer ya da birçok oyunda daha iyi kalite sunacak.
  • Tüm ayarlarda ve çözünürlük değerlerinde FSR 1.0’a göre daha iyi görüntü kalitesi sağlayacak.
  • Yüksek kaliteli kenar yumuşatma özelliği içerecek.
  • Makine öğrenimi donanımına ihtiyacı yok. Çok daha fazla üründe kullanılabilecek.

Oğulcan Özsezgi
Oğulcan Özsezgi
Yeni teknolojileri incelemeyi seven, bilgisayar aşığı, boş zamanlarında 3D modelleme ile uğraşan bir yandan da aktif olarak editörlük yapan bir genç. :)

Yorumlar

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler