Dünya devi Google, “kullanıcı deneyimini iyileştirme” yoluna çoktan girmişti. Bu yolculuğuna yepyeni Google çekirdek güncellemesiyle tam gaz devam ediyor. 15 Ağustos tarihinde Firma, yepyeni bir çekirdek güncellemesini kullanıcılarla buluşturdu. Bu güncelleme, kullanıcıların gözüne hitap etmekten ziyade içeriğiyle fayda sağlayan orijinal içerikleri destekliyor. Dolayısıyla ilerleyen dönemde sıralama ve web siteyi doldurmak için üretilen yapay zeka içerikleri de geri planda kalacak gibi görünüyor. Google Çekirdek güncellemesini biraz yakından inceleyelim.
Faydalı İçerikler In / Yapay Zeka Out!
Geçtiğimiz dönemlerde Retro Dodo ve HouseFresh gibi yayıncılar, algoritmanın güncellemesi nedeniyle sıralama olarak gerilediğini ifade etmişti. Hatta bu ifadelerle de kalmayıp yayıncılar, Çekirdek güncellemesini bağımsız yayıncıları öldürmeye yönelik hamle yaptığına dair itham etmişti. Bu ağır ithamlar zamanında oldukça ses getirerek firma ve yayıncılar arasında kıyasıya bir rekabeti doğurmuştu.
Yayıncılar, şikâyette bulunurken çekirdek güncellemesinin yalnızca sıralama amacıyla üretilen içerikleri ön plana çıkardığını ifade etmişti. Hatta bu doğrultuda yararlı içeriklerin sıralamada öne çıkmayıp, geride kaldığını da belirtmişlerdi. Trafiğe yönelik gerçekleştirilen eleştiriler algoritma tarafından da dikkate alınmış olacak ki yeni Google çekirdek güncellemesi, “faydalı içerikleri ön plana çıkarmak” üzerine kurgulandı.
Firma, ilgili yazısında faydalı içerikleri ön planda tutabilmek için sıralamayı önemseyen içerikleri ikinci plana doğru attı. Dolayısıyla gelecek dönemde kullanıcılara herhangi bir fayda sağlamadan sadece site rekabetini geliştirmek üzere yayımlanan içerikler arka sıralara doğru gerileyecek gibi görünüyor. Google çekirdek güncellemesinde bu tür geliştirmelerin devam edeceğini vurguladı. Diğer güncellemelerin de yine faydalı içerikleri desteklemek üzere olacağı beyanlarını rehbere ekledi.
Yapay Zeka İçeriklerine Ne Olacak?
Günümüzde bir metni hızlı üretebilmek için yapay zekanın nimetlerine başvurabiliyoruz. ChatGPT ve Gemini gibi yapay zeka dil motorları tarafından üretilen metinler, her ne kadar doğru içerikler çıkarsa da fayda noktasında eksik kalabiliyor. Firma da kullanıcılarla buluşan yapay zeka içeriklerini daha faydalı kılmak üzere özel bir güncelleme gerçekleştirdi.
Güncelleme doğrultusunda yalnızca yapay zeka vasıtasıyla üretilen, insan eliyle desteklenmeyen içerikler “zararlı” algılanarak alt sıralara gerileyecek gibi görünüyor. Özellikle zaman içerisinde desteklenen Google çekirdek güncellemesiyle insan eliyle üretilen içerikler, yapay zeka üretimlerinin önüne geçecek gibi duruyor. Zaman içerisinde neler olacağını biz de izleyip göreceğiz.