Bloomberg ekibinden Mark Gurman’ın raporuna göre, Amerika Birleşik Devletleri merkezli yazılım ve teknoloji devlerinden Apple iOS, iPadOS ve macOS işletim sistemlerindeki birinci taraf uygulamalarında reklam sayılarını artırmayı hedefliyor. Rapora göre Apple, reklamcılık işlerini genişletmek istiyor ve arama tabanlı öneriler görüntüleyen Apple Haritalar başta olmak üzere yeni reklam modellerini test ediyor.
Apple şu anda mevcut olarak uygulama mağazası App Store, haber uygulaması News, borsa uygulaması Stocks’ta ve video aboneliği TV+ platformunda reklamlar gösteriyor. Bunlara ek olarak uygulama geliştiricileri, kendi uygulamalarının App Store üzerindeki belirli arama sayfalarında tanıtmak için ödeme yaparak reklam verebiliyor.
Haberler ve Borsa uygulamalarının içindeki reklamlar ise web sitelerine benzer şekilde tam banner şeklinde görünüyor. Apple TV+ platformu ise MLB Friday Night Baseball için hali hazırda reklamlar sunuyor.
Apple, üçüncü taraf reklamcılığı engelleyerek kendi reklam sistemini kullanmak istiyor
Şirket, iOS 14.5 işletim sistemi sürümü ile birlikte kullanıma sunulan Uygulama İzleme Şeffaflığı (ATT) özelliğini kullanıma sundu ve bu özellik geliştiriciler için reklamcılık kazançlarını önemli ölçüde etkiledi. ATT politikası kullanıcılara, geliştiriciler tarafından hedeflenen reklamları görüntülemek için kullanılan izleme araçlarını devre dışı bırakma seçeneği sunuyor.
2022 yılının başlarında Financial Times tarafından yayımlanan bir rapora göre, Apple’ın uygulama izleme politikası sosyal medya platformlarına yaklaşık 10 milyar dolar zarar uğrattı. Pazar araştırma şirketi Omdia tarafından yayımlanan raporlara göre ise Apple’ın reklam geliri kazançları 2021 yılında 3,7 milyar dolara yükseldi.
Görünen o ki şirket, üçüncü taraf reklamcılığı kısıtlayarak kendi reklamcılık sistemini ön plana çıkartmak ve reklam gelirlerini arttırmayı hedefliyor.