Amerika Birleşik Devletleri merkezli video akışı devlerinden Netflix, rakiplerinin çoğalması ve kendisine kıyasla daha iyi hizmet sunması ile birlikte son zamanlarda ciddi bir müşteri kaybı yaşıyor ve şirket müşteri kaybını azaltmak için daha uygun fiyatlı fakat reklam destekli yeni bir abonelik planı üzerinde çalışmalar sergiliyor.
Netflix, reklam destekli abonelik hizmeti ile ilgili geçtiğimiz aylarda açıklamalar yapmıştı ve şimdi ise şirketin “küresel reklam teknolojisi ve satış ortağı” konusunda Amerika Birleşik Devletleri merkezli yazılım ve teknoloji devlerinden Microsoft ile işbirliğini yapacağı ortaya çıktı.
Microsoft: “Reklamverenlerimiz için geniş bir envanter.”
Netflix COO’su ve CPO’su Greg Peters, bir basın açıklamasında verdiği demeçte reklam destekli abonelik planı üzerindeki çalışmalarda Microsoft’un tüm reklamcılık ihtiyaçlarını destekleme konusunda kanıtlanmış bir yeteneğe sahip olduğunu belirtti. Ayrıca Microsoft konu hakkında “hem teknoloji hem de satış tarafında zaman içinde yenilik yapma esnekliği sunacağız” dedi.
Microsoft Web Deneyimleri Başkanı Mikhail Parakhin, Netflix’teki tüm reklamların yalnızca Netflix üzerinden sunulacağı belirterek “Reklam ihtiyaçları için Microsoft’un kapısını çalan pazarlamacılar, Netflix izleyicilerine ve premium bağlantılı televizyon envanterine erişebilecek” dedi.
Reklam destekli Netflix aboneliği ne zaman kullanıma sunulacak?
Hem Netflix hem de Microsoft, mevzubahis ortaklığın ilk günlerindeler ve birlikte ilerleyecekleri yolun oldukça uzun olduğunu dile getirdiler. Her iki şirket reklam destekli abonelik planını faaliyete geçirme konusunda “birlikte çalışmaktan heyecan duyuyoruz” dediler fakat reklam destekli Netflix aboneliğinin ne zaman kullanıma sunulacağına dair net bir tarih ya da zaman çizelgesi belirtmediler.