Perşembe, Mayıs 2, 2024

Netflix, İkonik ‘New York Tiyatrosu’nu Satın Alıyor

Paylaş

silkroad gaminggentr

New York’un Paris Tiyatrosu şimdi Netflix Originals’e ev sahipliği yapıyor

Netflix, New York City’nin ikonik Paris Tiyatrosu’nu açık tutmak için bir kira sözleşmesi imzaladığını ve mekanı en prestijli filmlerinden bazılarını oynatmak için kullanacağını açıkladı.

Netflix’in büyük tiyatro dağılımına girme planları mevcut, ancak bunu kendi filmlerini sergilemek için kullanacaklar. Hareket, AMC Theatres ve Regal’in ayrıca özel tiyatral pencerelerdeki farklılıklar nedeniyle Netflix orijinallerini yayınlamayı reddettiği bir zamanda gerçekleşiyor.

Tiyatro Ağustos ayında kapandı ve Netflix, Noah Baumbach’ın yeni filmi Marriage Story’yi izlemek için sınırlı bir süre için yeniden açtı. Şimdi, bir basın bültenine göre “şirket, özel tiyatroyu, film gösterimlerini ve tiyatro gösterimlerini izletmek için kullanmayı planlıyor”. Kira şartları – Netflix’in alanı ne kadar süreyle kullanmayı planladığı gibi – açıklanmadı. Planlar halen oluşturuluyor ancak Netflix, filmleriyle ilgili özel ve muhtemelen devam eden seriler için yer kullanmayı düşünüyor. Şirket, örneğin Netflix orijinallerini de içerebilecek olan Noah Baumbach gibi yönetmenler için retrospektifleri barındırabilir.

Daha önce de Mısır Tiyatrosu’nu satın almak istedi

New York Tiyatrosu’nu satın almak, Netflix’in sinemalarını sergileyebilmek için tiyatroları devralmaya ilgi gösterdiği ilk sefer değil. 2019 yılında Deadline tarafından yayımlanan bir raporda şirketin Los Angeles’ta yer alan ikonik Mısır Tiyatrosu’nu satın almayı düşündüğünü bildirmişti. Netflix’in Paris Tiyatrosu’nun planlarını açıkladığı gibi, Kaynaklara göre, Netflix’in Mısır Tiyatrosu’nu satın alırsa, “ Bir etkinlik alanı (prömiyeri, ödül gösterimlerini ve kokteyl resepsiyonlarını düşünün) ve Amerikan Sinematekini tiyatroda film programlamaya davet etmeye devam edecek. ”

Between The Irishman, Marriage Story, Dolemite is My Name, The King, and American Son, Netflix, Fox Searchlight ve A24 gibi prestijli film stüdyolarıyla rekabet etmek için büyük bir girişimde bulunuyor.

Yine de, bu Netflix’in gişe rekorları kıranları görmezden geldiği anlamına gelmez. 2019 yılında, Disney gibi şirketlerle rekabet etmek, insanların dikkatini çeken gişe rekorları kıranlara sahip olmak anlamına gelir. Netflix’in tiyatroya sahip olması, Universal’in Hızlı ve Öfkeli serisine benzeyen Netflix’in Ryan Reynolds adlı filminin 6 Underground gibi filmlerin bir tiyatroda oynayabileceği anlamına geliyor. Netflix’in baş içerik sorumlusu Ted Sarandos, geçen ay yatırımcılara Netflix’in film listesiyle daha hırslı olduğunu söyledi.

Ted Sarandos’un demeci

“Sanırım sadece dördüncü çeyreğe girdik, Michael Bay’dan 6 Yeraltı’yla yapılan muazzam çaplı eylemden, The Irishman, Evlilik Hikayesi ve İki Papa’nın Oscar umutlarına kadar uzanan filmlerden bahsediyorsunuz. Eddie Murphy Dolemite’ye geri döndü, Bu konuda gerçekten heyecanlıyız ve ilk kez bu ölçeği ve bu film hacmini bir çeyrekte gördük.”

CEO Reed Hastings bile Netflix’in rakiplerinden farklı olduğunu kabul etti. Eğer yayın tamamen yeni bir dünyaysa, şirketin benzersizliği “gerçekte her şeyden çok film kayraklarımızla ilgili.” dedi.

Filmlere yatırım yapmak – ve özellikle Martin Scorsese ve Noah Baumbach gibi etkileyici yönetmenlerden – Netflix’in sinemalarda gösterilmesini isteyen film yapımcılarına hitap etmesi gerektiği anlamına geliyor. Scorsese, The Irishman adlı filmi için ulusal bir tahliye istedi, ancak Netflix, ülkenin en büyük iki tiyatro zinciri olan AMC ve Regal ile bir anlaşmaya varamadı. Her iki şirket de, filmlerini abonelere götürmeden önce Netflix ve Amazon gibi stüdyoların 12 haftalık özel tiyatro sürümüne uymasını istiyor. Netflix bunu yapmaktan nefret ediyor, ancak yaratıcı ortakların sinemadaki filmlerini istediklerini anlıyor.

Netflix, sinema işine sıkı bir biçimde sarılacak

Netflix’in, ödül adaylarını almak için sinema salonlarında en az yedi gün boyunca oynaması gerekiyor (bu nedenle geçen yıl Romanlarda olanlar). Şirketin Oscar ödüllü yarışmacılar olarak gördüğü sayısız filmi var ve bunlar sınırlı sayıda piyasaya sürüldü. Ülke genelinde daha küçük tiyatrolara sahip olmak, Netflix’in istediği kadar uzun süre kendi filmlerini oynatmasına yardımcı olurken, aynı zamanda hem yayıncı hizmetindeki bu başlıkları hem de aboneleri hem de yetenekleri yatıştırmak için yayınladı. Netflix’in, Paris gibi sinemalarda da orta filmlerini yayınlayıp yayınlayamayacağı ya da sadece prestijli bir yazı tahtası için kullanılıp kullanılmayacağı belli değil.

Martin Scorsese bir demeç verdi:

Endüstri değişiyor – yayın bağımsız film yayınları için önde ve merkez haline geliyor ve insanlar dışarı çıkmak yerine izlemek için evde kalıyorlar. Bu, Netflix’in her iki dünyanın da en iyisini elde etmeye çalışmasının bir yolu olabilir. Martin Scorsese’in bu ayın başlarında New York Times için yazdığı gibi, “Film sergisinde tehlikeli bir zaman.”

“Denklem çevrildi ve akış birincil dağıtım sistemi haline geldi. Yine de, büyük ekran için film tasarlamak istemeyen, sinema salonlarında izleyicilerden önce yansıtılacak bir film yapımcısı tanımıyorum.”

Zeliha Yılmaz
Zeliha Yılmaz
Teknoloji dünyasının içerisinde kaybolmuş, Radyo Televizyon bölümü mezunu yazmaya sevdalı bir girişimci.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler