Salı, Nisan 16, 2024

Steam’a Bir Rakip Daha: Discord Geliştiriciye Büyük Destek Sağlayacağı Oyun Mağazasını Hayata Geçiriyor

Paylaş

silkroad gaminggentr

Dünya üzerinde gittikçe genişleyen oyun pazarı, oyuna ulaşma araçlarında da farklı alternatifler doğuruyor. Şimdiye kadar dijital oyun satış pazarının en büyüğü ve tek ismi olan Steam artık yalnız değil. Epic Games’den sonra Discord’da oyun mağazasını faaliyete geçiriyor.

Geçtiğimiz günlerde Epic Games, Steam’a alternatif olabilecek ve hem oyun üreticilerini hem de oyuncuları ortak noktada toplayabilecek mağazasını duyurmuştu. Unreal Engine ile bildiğimiz ve hemen hemen her oyun ve yapımcı ile etkileşim halinde olan Epic Games, bu yıl Fortnite ile çok daha güçlenmişti.

Epic Games’in bu başarısı elbette oyun ve yapım bazında kalmadı ve beklenen alternatif dijital oyun mağazası için harekete geçti. Özellikle oyun geliştiricilerine sunduğu %88 oranında kâr marjı ile Steam’a ciddi bir atak geliştiren firma, daha ilk günden ücretsiz oyunları ile dikkat çekmişti.

discord oyun mağazası 1

Şimdi ise çevrimiçi metin ve sesli görüşmelere imkan tanıyan ve özellikle oyuncular arasında çok popüler olan Discord, ciddi bir hamle yaparak üçüncü bir alternatif olmayı hedefliyor. 2019 yılında Discord, oyun mağazasını aktif hale getirecek ve oyuncular ile oyunları buluşturacak. Üstelik firma, Epic Games’in de önüne geçerek, oyun geliştiricilere %90 oranında kâr marjı sunuyor.

Çevrimiçi dijital oyun mağazalarında her yapımcı, yayınladığı oyunlar için elde ettiği kârın bir kısmını mağazaya bırakıyor. Burada Steam, oyun gelirlerinin %30’unu alıyor ve oyun yapımcıları %70 ile yetinmek zorunda kalıyor. Ancak Epic Games, işi ileri götürerek oyun yapımcılarına kârın %88’ini bırakacağını ve kalan kısmı kendisi alacağını belirtti. Discord ise bir adım daha ileri gitti ve geliştiricilere gelirlerin %90’ını bırakacağını duyurdu.

Her ne kadar durum Steam için ‘şimdilik’ bir sorun teşkil etmese de, rakiplerden gelen bu hamleler ilerleyen dönemde platformu köşeye sıkıştırabilir. Zira Steam’in bu gelişmelerden sonra kâr marjını %20’ye çekebileceği tartışılıyor.

Ortaya çıkan tablo neticesinde işin kaymağını oyuncular ve oyun yapımcıları yiyecek gibi görünüyor. Zira yapımcı tarafında azalan maliyetler oyun fiyatlarında da indirimler getirebilir. Üstelik tüm mağazalar daha fazla oyuncu çekebilmek adına farklı kampanyalar da düzenleyecektir. Gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.

Zeliha Yılmaz
Zeliha Yılmaz
Teknoloji dünyasının içerisinde kaybolmuş, Radyo Televizyon bölümü mezunu yazmaya sevdalı bir girişimci.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler