Yarış ve simülasyon oyunlarına hayransanız, mutlaka denemeniz gereken bir oyuncu ekipmanı var. Tahmin ettiğinizi biliyorum, evet direksiyon setlerinden söz ediyorum. Direksiyon setiniz varsa, bir de iyi bir ürüne sahipseniz, işte o zaman yarış ve simülasyon oyunlarındaki keyfiniz katlanacak. Bugün inceleme masamızın konuğu olan Thrustmaster T300 Ferrari Integral Alcantara Edition modeli de oyunculara daha fazla keyif vaat eden bir direksiyon seti.
Üst segment bir direksiyon seti olmasının yanında, rakiplerine göre çok daha fazla özelleştirme imkanı sunan bir setten söz ediyoruz. Direksiyon hakkında konuşacak çok şeyimiz var. Onun için daha fazla zaman kaybetmeden incelemeye geçiyorum.
Thrustmaster T300 Ferrari Integral Alcantara Edition Tasarımı ve Detaylar
Tabii ki tasarımdan başlayacağız ama önce açıklamam gereken bir şey var. Başta bir direksiyon setinden söz edeceğimizi söyledim. Evet Thrustmaster T300 Ferrari Integral Alcantara Edition bir direksiyon seti.
Fakat aslında markanın set içerisindeki ürünleri ayrı ayrı sunduğunu da biliyoruz. Motorun yer aldığı arka taban, pedallar ve sete adını veren direksiyon simidi. Bunların hepsi ayrı ayrı da alınabiliyor. Özellikle direksiyon kısmında güzel bir özelleştirme artısı var.
İsterseniz yine markanın sunduğu farklı direksiyonları da alarak takabiliyor ve kullanabiliyorsunuz. Bunu yapmak çok basit. Direksiyonun tabana takıldığı bir kısım var. O kısımdaki kilidi açarak direksiyonu kolaylıkla çıkarabiliyor ve farklı bir direksiyon takabiliyorsunuz.
Bu nedenle ben de parçalardan ayrı ayrı söz etmek istiyorum. Tasarım bölümünden başlayacağımız için önce direksiyon simidini değerlendirelim.
Kutu İçeriği
- Ferrari 599XX EVO direksiyon
- Masaya sabitleme aparatı
- T300 göbek kısmı
- Pedallar
- Kablolar
- Kılavuzlar
Direksiyon Simidi – Ferrari 599XX Evo Replikası
En dikkat çeken kısım burası. Sete, T300 Ferrari Integral Alcantara Edition adını veren kısım da tam olarak burası. Birebir olarak hazırlanan direksiyon simidi, Ferrari 599XX Evo modelinde yer alan direksiyon ile aynı tasarıma sahip.
8:10 ölçeğinde olan direksiyon, tabii ki Ferrari lisansını da taşıyor. Yeri gelmişken sette genel olarak Ferrari ve Sony PlayStation lisanslarının yer aldığını da eklemiş olalım.
30 cm direksiyona geri dönecek olursak, malzeme olarak Alcantara kullanıldığını görüyoruz. Özellikle arabaların döşemelerinde çok sık kullanılan Alcantara, Premium bir his bırakıyor.
Tamamen el işçiliği ile dikilmiş olan direksiyonda iç kısımlarda dikişleri de görebiliyorsunuz. Elde güzel bir his bıraktığını söylemek lazım ama şöyle bir sorun var ki zaman içerisinde yüzeyde tozlanma meydana gelebiliyor.
Ara ara temizlemeniz önemli. Bu şekilde kullanım ömrünü de biraz daha arttırmış olursunuz. Bu arada dış malzeme alcantara olsa da iç kısımda çelikten yapılma iç çember kullanıldığını belirtelim. Yani kasnak malzeme çelik ve oldukça sağlam bir üründen söz ediyoruz.
Devam ettiğimiz zaman direksiyon üzerindeki tuşlar ve merkez kısım dikkatimizi çekiyor. Merkezde Ferrari logosu var ve burada kullanılan parça da fırçalanmış metal malzemeden oluşuyor. Tuş olarak direksiyon üzerinde 6 adet kolay erişimli tuş yer alıyor ve merkez bölüm üzerinde bir D-pad alanının olduğunu görüyoruz.
Sağ alt kısımda ise 3 konumlu döner bir anahtar yer almakta. Oyunlar için ayarları kolayca yapabildiğiniz tuşlar, klavye ihtiyacının da ortadan kalmasını sağlıyor.
Direksiyon simidi için son detayımız ise arka kısımda yer alan kulakçıklar olacak. Artık bu kulakçık yapısını tanıyoruz. Otomobillerde de çok sık kullanılıyor. Amaç kulakçıklardan vitesi değiştirmek. Thrustmaster burada 2 mm kalınlığında fırçalanmış metal kullanmış. Boy olarak ise kulakçıkların 13 cm boyunda olduğunu ekleyelim.
- Boyutlar: 33.5 cm X 11.5 cm X 33.5 cm
- Ağırlık: 1427 g
Direksiyon simidinin tasarım ve aslında teknik detaylarından söz ettik. Artık pedallara ve teknik özelliklere geçelim.
Thrustmaster T300 Ferrari Integral Alcantara Edition Teknik Özellikleri
Teknik özellikler bölümünde bizi en çok ilgilendiren kısım, taban dediğimiz motorun yer aldığı bölüm. Thrustmaster T300 burada, oyuncuların isteyebileceği özellikleri sunuyor.
Seride geri bildirimleri kullanıcıya en iyi şekilde vermek için 25W gücünde fırçasız bir servo motor kullanılmış. Videomuzda da görebileceğiniz gibi oyunda aracınızın yol durumuna göre tepkilerini en iyi şekilde hissedebiliyorsunuz.
25W servo motor, kullanıcılara daha gerçekçi bir his verilmesi konusunda oldukça etkili. Sessiz çalışıyor mu derseniz, evet gayet sessiz çalışıyor diyebiliriz.
Zaten Thrustmaster direksiyonun sesini azaltmak ve daha yumuşak hareketler sunmak adına çift kayış sistemine de yer vermiş. Gerçek hareketlere daha yakın bir deneyim yaşamanız noktasında da çift kayış sisteminin önemi büyük.
Bu sistem direkt olarak fırçasız motora bağlı bir şekilde tasarlanmış ve haliyle ölü bölgelerin de ortadan kaldırılmasını sağlamış. Yani yaptığınız hareket, direkt olarak oyunda da aracınızın direksiyon hareketi olarak gözüküyor. Herhangi bir ölü bölge oluşmuyor. Direksiyonu hafif oynattınız mı? Aynen, oyunda aracınızın direksiyonunda da bunu görüyorsunuz.
Bu sistemleri göstermek adına taban kısmının içini açmak mümkün olmadı ama Thrustmaster, tüm bu yapıyı göstermek için detaylı iç tasarım görsellerini ve videosunu yayınlamış. Onu da incelememiz içerisine ekleyeceğiz.
Taban kısmında kontrol açısından da güzel artılar var. Mesela hemen sol kısımda bir mod bölümünün yer aldığını görüyorsunuz. Anahtarı PS5/PS4 kısmına çevirip konsollar için ayarı yapabilir ya da direkt PC kısmına geçirerek bilgisayar için ayarlayabilirsiniz.
Sağ kısımda da iki adet buton yer aldığını ve bunların oyunlarda kullanılabildiğini ekleyelim.
Tüm Teknik Detaylar
- Dönüş Açısı: 1080° maksimum
- Servo Motor: 25 watt fırçasız hassas servo motor
- Kayış Sistemi: Çift kayış
- Manyetik teknolojisi: Optimum hassasiyet sunan 65.536 değerle 16 bite kadar çözünürlük sunan, HEART ( HallEffect AccuRate) teknolojisi.
- Ağırlık: 4607g
- Otomatik Kalibrasyon: Direksiyonu taktığınız zaman, otomatik olarak kalibrasyon gerçekleştiriyor.
Pedal Seti – T3PA
Thrustmaster T300 Ferrari Integral Alcantara Edition direksiyon setinde yer alan pedal ise T3PA olarak karşımıza çıkıyor. T3PA tam set olarak geliyor. Yani Fren, gaz ve debriyaj da bulunuyor.
Pedallarda kullanılan malzeme %100 metalken, pedalın taban kısmında ise plastik malzeme kullanılmakta. Pedal setinin yapısında ise şöyle bir şey var. İsterseniz farklı ayarlarda kullanabiliyorsunuz.
Aralık ayarları, açı ayarları ve yükseklik ayarlarını yapmak mümkün. Bu yapıyı değerlendirdiğimiz zaman kullanımı rahat ve ergonomik diyebiliriz.
İşlevsellik olarak bakacak olursak T3PA pedal setinde de dikkat çekici özellikler var. Bir kere gerçekliği arttırmak adına pedallarda bireysel basınç ayarları bulunuyor. Yani gerçek araçlardaki sisteme çok benzer bir sistem var. Burada bireysel basınç ağırlıkları ise şöyle;
- Debriyaj – yaklaşık 5 kg basınç
- Fren Pedalı – Standart mod ile 10 kg / konik fren modunda 15 kg
- Gaz pedalı – yaklaşık 2,5 kg
- Boyutlar: 24 cm X 36 cm X 42 cm
- Ağırlık: 3460g
Yazılım ve Oyun Desteği
Thrustmaster T300 Ferrari Integral Alcantara Edition için ana özelliklerden söz ettik. Fakat böyle bir direksiyon seti için önemli olan bir nokta daha var. O da oyun desteği. Thrustmaster, kullanıcıların işini biraz daha kolaylaştırması adına ön ayarlı oyun desteğini genişletmiş.
Birçok popüler yarış ve simülasyon oyununda zaten Thrustmaster T300 ön ayarları var. Onun dışında kendi özelleştirmelerinizi yapabileceğiniz bir yazılım da var. Yazılımı bulamayanlar için şuraya bağlantısını ekliyorum.
Son Sözler ve Değerlendirme
Bir incelemenin daha sonuna geldik. Bitirmeden önce son sözlerimizi de ekleyelim ve artılar ile eksilerden bahsedelim.
Sunduğu tüm oyun deneyimi değerlendirildiği zaman Thrustmaster T300 Ferrari Integral Alcantara Edition, kesinlikle başarılı bir direksiyon seti. Birçok oyunda tam uyum içerisinde çalışması, yüksek hassaslığı, feedback konusunda başarılı bir şekilde çalışması oyun keyfini katlıyor.
Bütçe konusunda bir sıkıntınız yoksa, tercih edilebilir direksiyon setleri arasında yer almakta. Şu an fiyatı 15.500 TL civarlarında.
Fiyat biraz yüksek gelebilir ama benzer direksiyon setlerinde de yakın fiyat aralıkları görüyoruz. Bu seviye için bu fiyatlara alışmamız gereken dönemdeyiz. Zira baktığımız zaman dolar 18 TL’ye doğru gidiyor.
Artıları
- 25W fırçasız servo motor, gerçeklik hissi konusunda isteneni veriyor.
- Çift kayış yapısı, direksiyonu oldukça hassas bir hale getirmiş.
- Oyun desteği konusunda gayet iyi. Birçok oyun için hazır ön ayarlar bulunmakta.
- Direksiyon simidi kısmında Ferrari 599XX Evo replikasının kullanılması ve alcantara malzeme gayet başarılı. Malzeme kalitesine diyecek laf yok.
Eksileri
- Vites değiştirmek için kullanılan kulakçıklar direksiyona monte. Yarış sırasında direksiyonu çevirirken, kulakçıklar da dönüyor. Bu durum vites değiştirmeyi zorlaştırıyor. Fakat bu da değiştirilebilir direksiyon simidinden kaynaklı. Direksiyon simidi değiştirilebilir olunca, kulakçıkları taban kısmına monte etmek çok mümkün olmuyor. Buna başka bir çözüm düşünülebilirdi.
- Manuel vites kutusu isterdik. Logitech G27 kullanıyorum ve en zevkli kısmı o manuel vites kutusu/kolu kısmı. Evet Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara Edition için de manuel vites kutusu yani shifter alabiliyorsunuz ama biraz tuzlu oluyor. 15 bin TL verdikten sonra, en azından ona para vermesek daha güzel olurdu. 🙂