Efsanevi otomobil markası olan Mercedes-Benz ve BMW‘nin rekabetini yıllardır biliyoruz. Bu iki marka aynı coğrafyada bulundukları zaman bile işler kızışıyor. Ancak her ne kadar rekabet içerisinde olsalar bile bu iki dev, gerçek bir marka nasıl olur tüm dünyaya örnek olmaya devam ediyorlar.
100 Yıllık Rekabet İçin BMW’ye Teşekkür
Dev iki marka aynı endüstriyi paylaşsalar da aralarındaki rekabeti yıllardır herkes biliyor. Stuttgart merkezli Mercedes-Benz firması ve Münih merkezli BMW firması aynı ülkeden çıksalar da dünya genelinde üretim yapan iki otomobil markası. Araçlarının kalitesi ve performansı zaten tartışılmadığı gibi, teknolojilerin geliştirilmesine ve üretimin daha üst seviyelerde kalmasına öncü firmalar arasındalar.
İşte tam bugün, Mercedes-Benz firması Alman gazetesinde yayınlamış olduğu ilan ile rekabet dolu geçen 100 yıl için BMW firmasına teşekkür ediyor. Hem ilanda hem de Twitter hesabı üzerinde paylaşan Mercedes-Benz firması ilan metninde “100 yıllık rekabet için teşekkürler, ilk 30 yıl biraz sıkıcıydı.” yazıyor. Yayınlanan bu metinde ise Mercedes rakibi BMW‘ye 30 yıl daha eski bir marka olduğunu değdirmekten de kaçmamış oluyor.
Aslında buradan çıkartmamız gereken o kadar çok önemli dersler var ki. Büyük olmak veya büyük davranmak sadece para gerektirmez. Firmalar da bu seviyelere gelebilmek için çok çalışmanın, dürüst ve azimli olmanın, müşterilerine nasıl yaklaşması gerektiğinin ve bir firmanın nasıl profesyonel olması gerektiğinin en büyük örneği.
Happy 100th birthday, @BMW! Here’s to another 100 years of competition.https://t.co/4XE7Emh4lM
— Mercedes-Benz (@MercedesBenz) 7 Mart 2016
Ay duygulandım 😛 rakip firmaların dostluğu …