Apple, geçtiğimiz günlerde açıkladığı 2022 yılı dördüncü çeyrek mali raporunda iPad satışlarının keskin bir şekilde düşüşe geçtiğini paylaştı. Şirket, 2021 yılında 31.8 milyar dolarlık iPad satışı sağlarken bu sene 29.2 milyar dolarlık satış elde etti.
Raporlara bakıldığı zaman iPad modelleri 2022 yılında çok az ilgi gördü çünkü tasarımsal açıdan fazla bir yenilik sunmuyordu yenilenen tek nokta donanımsal tarafta yaşanmıştı ve bu durum ise tüketici tarafında fazla ilgi uyandırmadı. iPad Pro ve Standart iPad modelleri daha yeni güncelleme aldı ve lansman zamanlaması sebebiyle 2022 yılı mali raporlarında etki oluşturmadı.
2022 yılının dördüncü çeyreğinde, iPad’ler bir önceki çeyrekte 8,25 milyar dolara kıyasla 7,17 milyar dolar gelir getirerek gerileme yaşadı. Apple geçen yılın dördüncü çeyreğinde yeni iPad’leri tanıttığı için yıldan yıla karşılaştırma yapmak zorlaştı.
Mac satışlarında yükselme görüldü
2022 mali yılında iPad satışları düşüş yaşarken, sınırlı sayıda yenileme yaşayan Mac ürün grubunda satışlar yükseliş gösterdi. Apple, Haziran ayında MacBook Air ve 13 inç MacBook Pro modellerini yeniledi, ancak hala Mac mini başta olmak üzere 14 ve 16 inçlik MacBook Pro gibi diğer modeller henüz bir güncelleme almadı.
Apple ayrıca yıl boyunca Mac’lerde tedarik kısıtlamaları yaşadı fakat “M1”, M1 Pro , M1 Max , M1 Ultra ve M2 yonga setlerine olan ilgi şirketin istikrarlı satışlar elde etmesi ile sonuçlanmış oldu. Mac ürün grubundan elde edilen gelir, 2022 yılının dördüncü çeyreğinde yıllık 2,5 milyar dolar artarak 11,5 milyar dolar oldu. 2022 mali yılında Mac ürünleri, 2021 mali yılında kazanılan 35 milyar dolara kıyasla 5 milyar dolar artış yaşayarak 40,1 milyar dolar gelir elde etti. Mac ürünleri yeni müşteriler çekiyor ve 2022 yılının 4. çeyreğinde, Mac alıcılarının yarısı ürün yelpazesinde yeni modelleri tercih etti.
Bu sene ki kazanç çağrısı sırasında, Apple CFO’su Luca Maestri, geçen sene gelen Mac lansmanları nedeniyle Mac gelirinin tatil çeyreğinde yıldan yıla önemli ölçüde düşeceğini belirtti.