PC HocasıHaberlerGoogle Stadia Birinci Taraf Oyun Stüdyolarını Kapatıyor

Google Stadia Birinci Taraf Oyun Stüdyolarını Kapatıyor

 

Google’ın Stadia’yı halka sunmasının üzerinden bir yıldan fazla zaman geçti. Ancak, şirketin kendi oyunlarını finanse etme konusundaki ilgisi azaldı. Dün gece Google, Stadia’nın dahili oyun geliştirme stüdyolarını kapattı.

Stadia Games, daha önce Ubisoft ve EA’da yönetici pozisyonlarında bulunan Jade Raymond tarafından yürütülüyordu. Stadia’nın dahili oyun geliştirme stüdyoları, Stadia’nın bir platform olarak satılmasına yardımcı olmak için orijinal IP oluşturmaya ayarlandı. Google, Triple-A oyun geliştirmenin gerektirdiği zamanı ve maliyeti hafife almıştı, bu yüzden de işin dışarısına çıkıyor.

Stadia lideri Phil Harrison, kararı açıklayan bir blog gönderisinde şunları söyledi: “Sıfırdan sınıfının en iyisi oyunları oluşturmak uzun yıllar alıyor ve önemli yatırımlar ile beraber maliyet katlanarak artıyor. Stadia’nın kanıtlanmış teknolojisini geliştirmeye ve iş ortaklarımızı derinleştirmeye odaklandığımızdan, dahili geliştirme ekibimiz SG&E’den özel içerikler, yakın vadeli planlanan oyunların ötesine gitmek için daha fazla yapmamaya karar verdik.”

Kotaku tarafından bildirildiği üzere, bu durum yaklaşık olarak 150 geliştiriciyi etkiliyor. Bazılarına şirkette yeni roller sunuluyor, ancak diğerleri farklı oyun stüdyolarında başka fırsatları kovalamak için ayrılıyor. Özellikle de Jade Raymond’un, Google’dan ayrıldığı çoktan onaylandı.

Birinci taraf aracılığıyla geliştirilen herhangi bir Stadia oyunu olmasa da, hizmet çalışmaya devam ediyor. Şimdi işletme, üçüncü taraf stüdyolar ile işbirliği içerisine giriyor.

Video

Almanak