Cuma, Nisan 26, 2024

Haydaa: Google Meet, Rakiplerinden Daha Fazla Veri Topluyor!

Paylaş

silkroad gaminggentr

Koronavirüs salgınının tüm dünyaya yayılması sonrasında, hem bireysel hem de toplumsal sağlığın korunması nedeni ile evlerimize izole olduğumuz zorlu günlerde bir çok görüntülü iletişim uygulaması, kullanıcı sayılarında büyük yükselmeler gördü.

Çevrimiçi çalışma ve çevrimiçi ders sistemine geçildiği günden beri popüler görüntülü konuşma uygulaması Zoom en çok tercih edilen servisti. Daha sonra günler günleri kovaladı ve Zoom efendi veri hırsızlığı konuları ile gündeme gelmeyi başardı.

Veri sızdırma, verileri çalma gibi olaylar ile gündeme gelen Zoom, rakiplerinin yükselmesini sağlamıştı. Microsoft’un Teams isimli uygulaması en çok tercih edilen alternatif olmuştu ve anlık kullanıcı rekorları kırmayı başarmıştı.

Google Meet, Rakiplerden daha fazla bilgi topluyor.

Consumer Reports beyciğim Google Meet, Microsoft Teams, WebEx’in gizlilik politikalarını analiz etti ve birçok kişinin fark ettiğinden daha fazla veri toplandığını keşfetti.

Açık olmak gerekirse: Tüketici Raporları (Consumer Reports) bu uygulamaların kullanımının güvenli olmadığını söylemiyor. Bu rapora ek olarak Mozilla beyciğimin yaptığı bir raporda hemen hemen her büyük video konferans uygulamasının temel güvenlik standartlarını karşıladığını söyledi.

Politikaları kabul etmek, şirketlere her istediğini yapma izni veriyor

Ancak bu hizmetlerin gizlilik politikalarını kabul ederek, Google ve Microsoft gibi şirketlere birçok kişisel veriye erişim izni vermiş oluyorsunuz. Rapora göre, üç şirket de aramalarınızdan, aramanın ne kadar süreceğı, kimin çağrıya katıldığı ve katılan herkesin IP adresleri de dahil olmak üzere bilgi toplama hakkını saklı tutuyor.

İnsanlar, hizmetlere bağlı oldukça politikaları incelemeye başlıyor

Dünya video konferans araçlarına daha fazla bağımlı hale geldikçe, insanlar da bu hizmetlerin güvenlik önlemlerini ve gizlilik politikalarını incelemeye başladılar. Nisan ayında gün ışığına çıkan Zoom güvenlik ihlalleri gibi endişe verici olmasada Microsof, Google ve Cisco gibi şirketlerin toplayabileceği verilerin farkında olmak yeter.

Bahsedilen şirketlerin hiçbiri gerçekte ne tür verilerin toplandığı veya nasıl kullanıldığı hakkında belirli ayrıntılara girmez. Tüketici Raporları, burada toplanan verilerin, kullanıcılar ve kullanım alışkanlıkları hakkında kişisel profiller oluşturmak için diğer kaynaklardan gelen bilgilerle birleştirilebileceğine ve hatta yüz tanıma sistemlerinin eğitimi gibi şeyler için videoları potansiyel olarak kullanabileceğine dikkat çekmektedir.

“Reklam için veri kullanmıyoruz”

Üç şirket de Consumer Reports’a, katılımcıların toplantıları kaydederek talep ettiklerinde video kayıtları veya transkriptler oluşturduklarını ve kayıtların reklam için “doğrudan” kullanılmayacağına söz verdiklerini söyledi.

Zeliha Yılmaz
Zeliha Yılmaz
Teknoloji dünyasının içerisinde kaybolmuş, Radyo Televizyon bölümü mezunu yazmaya sevdalı bir girişimci.

Yorumlar

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler