Perşembe, Nisan 25, 2024

Instagram’ın Hikayeleri Getirmesinin 1 Yıl Sonrasında Olanlar

Paylaş

silkroad gaminggentr

CNCB’nin açıklamalarına göre Instagram hikayeler sayesinde inanılmaz bir şekilde büyüme kaydederek aylık 800 milyon ve günlük 500 milyon kullanıcı sayısına ulaştı.

Bu hızlı büyümenin tek sebebi olarak sadece hikayelerini göstermek ise yanlış olur. Altı yaşındaki Instagram’ın bir yıl önce geçen ay çıkan hikayeler güncellemesinden kısa süre önce 500 milyon aylık kullanıcı ve 300 milyon günlük kullanıcıya sahipti. Instagram, her iki ayda bir yeni rapor noktasıyla duyurarak, geçen yılın biraz ilerisinde bu rakamlar yüzde 160 oranında arttırmayı başardı.

Yapılan bu rapora göre Instagram‘ı öne çıkaran şey tabi ki hikayeler özelliği oldu. Instagram, Facebook ya da WhatsApp’a göre günlük olarak daha az kullanılsa da hikayeler özelliği ile birlikte arkadaşlarının ya da takip ettiği insanların hikayelerini kaçırmamak isteyen kullanıcılar sayesinde Instagram da günlük yarım milyar kullanıcı sayısına ulaşmış durumda. Facebook tarafından satın alınan WhatsApp da geçtiğimiz haziran ayında 1 milyardan fazla günlük kullanıcı sayısına ulaşmıştı. Instagram hala günlük 1 milyar kullanıcıdan uzak gibi gözükse de 1 yılda hikayeler sayesinde yarım milyara ulaştı. Bu arada Instagram da kişisel tahminlerime göre 1 yıl içerisinde günlük 1 milyar aktif  kullanıcı sayısına ulaşabilecek seviyeye gelecektir.

instagramin hikayeleri getirmesinin 1 yil sonrasinda olanlar makale ici

Bu raporu önemli yapan bir diğer şey ise Instagram’ın Snapchat‘in büyümesinin yoluna nasıl bir taş koyduğudur. Geçen yıla göre sadece 30 milyon büyüme sağlayan Snapchat şuanda günlük 173 milyon kullanıcıya sahip. Instagram’ın zaten büyük bir kitleye sahip olmasıyla birlikte gelen hikayeler özelliği ise Snapchat’i bu tekellikten men etmeyi başarmış ve bununla da kalmayıp tahtından da etmeyi başarmış. Hala Snapchat’in alanında bir olmasından dolayı aktif olarak kullanan bir kitle olsa da büyük bir çoğunluk hazır Instagram kullanıyorken çıkmayıp bu Instagram’ın hikayeler özelliğini kullanmayı tercih etmiş gibi gözüküyor.

İsmail Dikmen
İsmail Dikmen
Türkiye'nin sektörel birçok kurumsal ajans ve firmalarında dijital pazarlama, e-ticaret sorumlusu olarak çalışmaktadır/çalışmıştır. 5 yıllık sektör deneyimi bulunmaktadır.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler