PC HocasıHaberlerİstanbul Trafiğini Çözmek İçin Havaray Sisteminin Hizmete Giriş Tarihi Açıklandı

İstanbul Trafiğini Çözmek İçin Havaray Sisteminin Hizmete Giriş Tarihi Açıklandı

 

İstanbul nüfusunun sürekli olarak göç alması ve yıllardır geliştirilmeyen E-5 şeritleri artık İstanbul’luları boğmuş durumda. Ancak şimdi Havaray sistemi ile havadan taşımacılık yapılarak trafiğin çözülmesi hedefleniyor. Yeni Havaray sisteminin hizmete giriş tarihi de açıklandı.

Havaray Sistemi Nasıl Olacak ?

Adından da anlaşılacağı üzere Havaray sistemi blok betonların üzerine kurulan ray sistemi ile havadan yolcu taşıma çalışmasını hedefliyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bu konuda proje çalışmalarına başladığı gibi, Kadir Topbaş ve ekibinin Marmaray ile Metro çalışmalarının trafiğe çözüm olmadığını görmesi üzerine Havaray çalışmaları hız kazandı.

Her gün kullandığımız metro sistemini düşünün, bu sistemin aynısı havada ilerleyerek yolcu taşıyacak ve belirlenen rotalar üzerinde hareket edecek. Bu şekilde geniş, rahat ve daha sağlıklı bir güzergah sistemi sunulmuş olacak. Aynı zamanda 2012 yılında kapatılan tren sistemlerinin de hala çalışmıyor olması İBB ile ilgili kafalarda bir sürü soru işareti oluşturdu. Pendik durağından öteye tek bir ray döşenmezken, şimdiye kadar verilen taşeron firmaların işlerini doğru yapmadığı gerekçesi ile çalışmaların uzadığı belirtiliyor.

havaray-istanbul-004
Havaray Nereden Başlayacak ?

Avrupa yakasının trafiği çok daha fazla olduğu için ilk çalışmalar oradan başlayacak. İlk durak olarak Sefaköy’den hareket edecek olan Havaray, ardından Halkalı ve Başakşehir’e gidecek. 7 Aralık tarihinde ihaleye açılacak olan Havaray projesi birden fazla firmaya sunularak devredilecek.

Boeing-747 Sonsuzluğa Uçuyor!

Proje için İBB toplamda 820 gün süre belirlemiş durumda. Böylece Sefaköy – Halkalı ve Başakşehir hatları 2019 yılında hizmete açılacak.

havaray-istanbul-003
Tuzla’ya da Havaray Geliyor

Tuzla’dan başlayacak olan Havaray sistemi sahil kesminde yapılmış olan Tuzla Marina ile birleşecek. Bu projenin ihalesi ise 2 Aralık tarihinde başlayacak. Havaray‘ın geçeceği tüm güzergahlar ise şu şekilde olacak:

❱ Beyoğlu – Şişli Havaray (5.8 kilometre)

❱ Zincirlikuyu – Beşiktaş – Sarıyer Havaray (4.5 kilometre)

❱ 4. Levent – Gültepe – Çeliktepe – Levent Havaray (5.5 kilometre)

❱ Ataşehir – Ümraniye Havaray (10.5 kilometre)

❱ Sefaköy – Kuyumcukent Havaalanı Havaray (7.2 kilometre)

❱ Maltepe – Başıbüyük Havaray (3.6 kilomete)

❱ Kartal Sahil – D100 Tuzla Havaray (5 kilometre)

❱ Sabiha Gökçen Havalimanı – Formula 1 Pisti Havaray (7.7 kilometre)

 

Yazar Hakkında

Taner AYDOS

Taner AYDOS

PChocasi.com.tr'nin kurucusu aynı zamanda hali hazırda yazmaya devam eden editörü. Boş vakitlerini teknolojik ürünler ile uğraşmaya harcadığı gibi, hem aktif çalışma yaşantısını hem de editörlük çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor.

4 Yorum

  • Valla hocam İstanbul’a gelip giden biri olarak resmen işkence bir şehir. Bu tarz projeler inşallah bir an önce hayata geçer çünkü özellikle orada yaşayan insanların hayatlarını eziyete dönüştürüyor.

  • Trafik sebebi toplu taşıma değil ki araba sayısının çok fazla olması buda bi işe yaramaz İstanbul trafiği için..

  • Şehir planlaması doğru düzgün yapılmadıktan sonra bunlar hep olur. Gökdelenleri dikiyorsan yolları, su elektrik hatlarını hastaneleri okulları kısacası altyapıyı ona göre ayarlayacaksın. Ama bunlar gökdelene izin verip altyapıyı gecekondu seviyesinde bırakıyor. Madem altyapı yapmayacaksın o halde yapı ruhsatı da verme kardeşim.

Yorumunuzu Buraya Yazabilirsiniz