Cuma, Nisan 26, 2024

McDonald’s Artık Alexa ve Google Asistan Üzerinden İş Başvurularını Kabul Ediyor

Paylaş

silkroad gaminggentr

McDonald’s bugün “Apply Thru” ismini verdiği girişimi ile Amazon Alexa veya Google Assistant cihazlarının sahiplerinin standart “Alexa” ve “OK Google” ses komutlarını kullanaraktan iş uygulamalarına başlayabileceklerini açıkladı. Şirket bunu gençlere restoranlarından birinde giriş seviyesi kariyerine başlamaları için daha fazla yol sunmanın bir yolu olarak tanımlıyor ve görünüşte yapay zeka ile çalışan dijital ses asistanlarına uzanıyor.

Alexa yahut Google Asistan kullanarak başvuru işlemini tamamlayamıyorsunz. McDonald’s’ın basın açıklamasına şunları bizlere belirtti:

McDonald’s Basın Açıklaması;

“Deneyime Alexa veya Google Asistan ile başladıktan sonra, tek yapmaları gereken tek şey yüksek sesle birkaç temel soruyu cevaplayabilmek. Online Başvuru işlemini tamamlamak için bir bağlantı ile, bu sorulara verdikleri yanıtları takip eden bir metin alacaklar. Bu kadar basit.” 

Ama belki de McDonald’s’taki bir işe başvurmak için bir bilgisayar veya telefonunuzu kullanmak zahmetli gelebiliyordu ve bu yenilik sayesinde ağzınızdan çıkan cümleler ile dakikalar içinde işinizi bitirebileceksiniz.

McDonalds arch

Girişim, McDonald’s’ın son birkaç yıl boyunca, bin yıllara dayanan bir marka olarak onu şekillendirmek için tasarladığı, gelişen teknoloji-komşu çabaların bir parçası. Şirket hızlı gündelik zincirlerin yükselişi ile son on yıl boyunca mücadele etti, sağlıklı yeme ve diyet eğilimlerinin artması ve gece yarısı sürüşleri ve daha fazla mobil uygulama siparişi ile sonuçlanan yemek kültüründeki değişimler ile mücadele etti.

 

McDonald’s, Yapay Zeka, Otomasyon ve İsteğe Bağlı Teslimat Konusunda Yoğun Yatırım Yapıyor

Buna karşılık olarak McDonald’s yapay zeka, otomasyon ve isteğe bağlı teslimatın cesur gelecekteki kaynaşmasını benimsemiş durumda. Aynı zamanda, bir McDonald’s konserinin gençler için  hoş, giriş niteliğinde bir ilişki olabileceği nostaljik bir düşünceye de sahip durumda.

dims

Mcdonald’s’ın daha agresif teknoloji kucaklamasına bir örnek olarak, deneysel drone teslimatı ve şimdi DoorDash’ın yanı sıra kendi sipariş kiosklarının küresel sunumunu içeren Uber Eats ile büyük ortaklığıdır.

Diğer ucunda ise iki yıl öncesinde Snapchat ile yaptığı “Snaplications” ortaklığı gibi pazarlama mücevherleri mevcut ve şimdi Alexa ve Google tarafından destekleniyor. 

Yapay zeka konusunda 300 milyon dolar yatırım yaptılar!

Bu arada, işinin gerçek, teknoloji ile aşılanmış sürücüleri, isteğe bağlı teslimatı ve tam ölçekli otomasyona geçişini sağlamak için kayması olmaya devam ediyor. McDonald’s şu anda mutfaktaki gerçek robotlar ve sesle çalışan tahrik sistemleri gibi daha da dramatik adımları test ediyor. Şirket ayrıca, İsrail merkezli yapay zeka başlangıç dinamik verimi için tahmini 300 milyon dolarlık bir anlaşma da dahil olmak üzere bu yıl bir dizi satın alma gerçekleştirdi;

Ai startups tech Peter Rejceck shutterstock 1290615073

Daha da fazla yapay zeka gelişimi ve kişiselleştirme deneyimini, çeşitli mağaza içi ve çevrimiçi menülerini ve işin diğer yönlerini getirdi.

Burada amaç tabii ki, maliyetleri düşürmek, marjları yüksek tutmak ve McDonald’s’ın hem yoğun paketlenmiş şehirlerde hem de yayılmış banliyölerde ve aradaki her şeyde dünyanın her yerinde mümkün olduğunca verimli bir şekilde emir işleyebilmesini, derlemesini ve teslim etmesini sağlamak. Bunlar üzerinde çalışmak için heyecan verici sorunlar gibi geliyor ancak, bu işler için başvuruların kabul edilmemesi ihtimali de ne yazık ki mevcut.

Zeliha Yılmaz
Zeliha Yılmaz
Teknoloji dünyasının içerisinde kaybolmuş, Radyo Televizyon bölümü mezunu yazmaya sevdalı bir girişimci.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler