Tüketici davranışındaki değişim o kadar da sürpriz olmamalı. İçerik oluşturucuları ve dağıtımcıları, Netflix, Hulu, Amazon Prime Video, Disney + ve Peacock gibi hizmetlerle, makul bir aylık ücret karşılığında çeşitli cihazlarda görüntülenebilen devasa dijital kitaplıklar sunan, toplu halde yayın akışına katılmaya eğilim gösterdiler.
Sony Interactive Entertainment (SIE), 31 Ağustos 2021 tarihi itibarıyla artık PlayStation Store üzerinden film ve televizyon dizileri satın alma ve kiralama hizmetini artık durduracak. Kararı açıklayan bir blog gönderisinde, SIE’nin video işinin başkanı Vanessa Lee, konsollarında abonelik ve reklam tabanlı eğlence akışı hizmetlerini kullanan PlayStation hayranlarının muazzam bir büyüme kaydettiğini söyledi.
Müzik endüstrisinde de benzer eğilimler gözlemleniyor. RIAA’nın 2020 yıl sonu raporuna göre, Amerika Birleşik Devletleri müzik endüstrisi gelirlerinin ezici çoğunluğu – yüzde 83’ü – müzik akışlarından geldi. Sony’nin bu yaz sona erdireceği gibi dijital indirmeler, geçen yıl müzik endüstrisi gelirinin sadece yüzde altısını oluşturdu. CD’ler ve plak gibi fiziksel içerik bile pastanın yüzde dokuzunu yakalayarak daha iyi iş çıkardı.
Sony, PlayStation Store değişiklikleri yürürlüğe girdiğinde, kullanıcıların daha önce satın aldıkları film ve TV içeriğine erişmeye devam edeceklerini belirtiyor.