Perşembe, Nisan 25, 2024

Renault Trezor Geometri Kurallarını Baştan Yazıyor

Paylaş

silkroad gaminggentr

Renault Trezor adı verilen canavarını 2016 Paris Otomobil Fuarı‘nda kullanıcılar ile buluşturdu. Aracın geometrisi ve tasarımı adeta baştan yazıldığı gibi, teknik özellikleri de belli oldu. İşte Renault‘un konsept aracı Trezor‘a ait tüm detaylar..

Renault Trezor Neden Bu Kadar Garip ?

Bu sene konsept otomobillerin tasarımları alışa gelmişin dışında tasarlandı. Nedendir bilinmez ancak sanki bir kabuk değişimi sürecine girdik. Firmalar planlamalarını yaparken neye dikkat ederler bilmiyorum ama geleceğin otomobiller çok da uzakta değil.

Renault Trezor adı verilen elektrikli konsept otomobilde marka tasarım tarafında adeta tarihi bir yenilik başlatmış. Şahsen ben Renault gibi bir firmadan böyle tasarımlar beklemezdim. Araçta dikkat çeken detaylar arasında kapıların açılış geometrisi bulunuyor. Dikkat ederseniz 2 kapı şeklinde tasarlanan araç, pilotun oturabilmesi için tavanın yukarı doğru kalkması ile sağlanıyor. Yenilikçi karbon fiber komponentleri ile birleştirilmiş olan Renault Trezor, geleneksel hatların oldukça ötesine geçmiş. Aracın panoramik cam tavan renk tercihi ise kırmızıdan yana kullanılmış.

Nasıl ifade edersiniz bilmiyorum ama Trezor her haliyle bir garip durmuyor mu ? Ya da biz mi alışamadık bu tür otomobillere henüz ? Zira ön kaputun komple kalkıp sürücü koltuğuna geçebildiğimizi görmek beni çok şaşırttı.

renault-trezor-konsept-paris-05
Teknik Özellikler ve Performans

Tasarımdan epey bahsettik hatta ilginç gördüğümüz yerleri de aktarmaya çalıştık. Ancak bir de işin performans tarafı var tabii ki. Renault Trezor için Formula E teknolojisinde bulunan bir motor türü kullanılmış. Ayrıca 2 adet batarya hücresi de yer aldığı gibi, aracın ağırlığı toplamda 1 ton 600 kilogram.

Trezor elektrikli olduğu için motor buna göre uyarlanmış. 350 beygir güç ve 380 Nm Tork üretebilen bu canavar, 0 kilometreden 100 km’ye 4 saniyenin altında ulaşıyor. Ancak bu aracı Türkiye koşullarında sürmek şuan için mümkün değil diyebilirim.

Otomobilin merkezinde bulunan büyük multimedya paneli ve teknoloji konsolu ise kullanıcıları bir hayli şaşırtmaya yetiyor. Zira bu ekranlarda OLED teknolojisi tercih edilmiş. Ayrıca Corning firmasının Gorilla Glass koruması da unutulmamış. Renault bu araçların genel adına “otonom teknolojisi” adını vermiş. Trezor gibi araçlar da 2020 yılından itibaren dünya genelinde satışa çıkmaya başlayacak.

 

Taner AYDOS
Taner AYDOS
PChocasi.com.tr'nin kurucusu aynı zamanda hali hazırda yazmaya devam eden editörü. Boş vakitlerini teknolojik ürünler ile uğraşmaya harcadığı gibi, hem aktif çalışma yaşantısını hem de editörlük çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler