Cumartesi, Nisan 27, 2024

Sosyal Medya Fenomenleri Aylık 20 Bin TL’ye Yakın Kazanıyor

Paylaş

silkroad gaminggentr

Düzenli olarak paylaşımlar ve videolar hazırlayan, aynı zamanda iyi bir takipçi kitlesine sahip olan fenomenler aylık 20 – 30 bin TL‘ye kadar gelir elde ediyorlar. Dijital dünyada sürekli içerik üreterek insanlarla etkileşim halinde oldukları için ve “ilklerden” oldukları için avantajları kullananlar şimdi iyi gelirlerin sahipleri oluyor.

Özellikle şuanda Instagram ve YouTube üzerinde çok takipçisi bulunan Influencer‘lar, paylaşımları ve zengin gösterişli hayatları ile ön plana çıkmaya başladılar.

Toplam Bütçe 35 Milyon TL’ye Ulaştı

Şuanda Influencer olarak nitelendirilen sosyal medya fenomenleri sektör olarak turizm, ülke tanıtımı, teknolojik ürün lansmanları ve pek çok farklı alanlarda Türkiye ekonomisi içerisinde önemli bir yer teşkil etmeye başladılar. Şuanda dünya genelinde 1 milyar doları bulan Influencer ekonomisi Türkiye’de 35 milyon TL‘yi aşmış durumda.

Artık dikkat ederseniz sosyal medya üzerinde gençlerin Instagrammer yada YouTuber olma konusunda çabaları var. Çünkü bu konuda iyi para kazanan ve çok takipçisi bulunan kişileri görerek “bende yapabilirim. Bende çok para kazanacağım.” düşüncesi ile hareket ediyorlar.

Önceden “ne olacaksın?” sorusuna Doktor, Mühendis, Pilot yanıtları gelirken şimdi “YouTuber olucam” yanıtları geliyor..

sosyal medya fenomen

Bu Paraları YouTube veya Instagram’dan mı Kazanıyorlar?

Tabii ki hayır. YouTube üzerinde pek çok videoya denk gelmiş olabilirsiniz. Bu videolarda “Aylık ne kadar kazanıyorum?” şeklinde başlıklar yer alır. Sonra bazıları kazandığını gösterirken, bazıları lafı eveleyip geveleyerek geçiştirirler. Sonuç olarak sadece YouTube üzerinden aldıkları ücretler ekranlara yansır. Bunlar da milyonlarca izlenen bir kanalda ayda 3-4 bin TL‘ye tekabül eder. Bu rakamları da göstererek aslında bir nevi takipçilerini tatmin edip “bakın ben öyle büyük paralar kazanmıyorum ki” şeklinde kandırmacalardan ibarettir.

Fakat işin arka tarafında markalar ile yapılan anlaşmalar var. En önemli nokta da burası zaten. Markalar video içerisinde kendisini göstermek istediğinde bu Ifluencer‘lar video başı 25 bin TL‘ye kadar fiyat çekebiliyorlar. Markalar da bu bütçeleri vererek karşılıklı anlaşma şeklinde çalışma yürütüyorlar.

Reklam filmleri, sinema çekimleri ve dahasını söylemek işin biraz daha derin boyutunu ortaya seriyor zaten. Her ne kadar bu marka anlaşmaları YouTuber veya Instagrammer’lar arasında gizli olarak yapılarak yürütülse de, işin içerisinde olan firmalar ve kişiler kimin ne kadar kazandığını ve ne kadar ücret istediğini biliyor.

instagrammer

Instagram’da Hikaye Paylaşımı 10 bin TL

Instagram‘ın hikaye özelliğini biliyorsunuz. Burada kısa bir video çekilerek sayfa önerileri, reklamlar veya bilgilendirmeler yapılabiliyor. Fakat milyonlarca takipçisi bulunan Türk Instagrammer’lar da bu konuda sadece 24 saatlik paylaşımlara 10 bin TL ücret istiyorlar.

Hatta hikaye yerine normal gönderi paylaşımlarında fiyatlar 15 bin TL‘ye kadar çıkabiliyor. Eğer “ikisini de almak isterseniz size bir şeyler yaparız” şeklinde komik dönüşler de olabiliyor. “Herkesin kazandığı kendine” tabiri vardır bilirsiniz. Ancak bazen istenilen fiyatlar ortamın ne kadar farklı olduğunu ve aylık ne kadar yüksek gelirler elde ettiklerini bizlere gösteriyor.

sosyal medya fenomen 002

Markalar Artık Televizyondan Soyutlaşıyor

Günümüz internet çağı tanımını gerçekten doğru. Yalan yanlış, doğru, eksik veya saçma bilgilerin hepsi internette. Herkes bir şeyler karalayarak, her şeyi yayınlayabilme özgürlüğüne sahip. Hal böyle olunca kime güveneceğinizi de bilemiyorsunuz. Fakat markalar da artık sosyal medyanın gücünü bildiği için, televizyon reklamlarına ayırdıkları bütçeleri sosyal medya fenomenlerine aktarmaya başladılar.

Daha hızlı ve daha etkileşimli dönüşler aldıkları için, markalar bu yönde bütçeleri de arttırmaya giderek YouTube ve Instagram üzerinden reklam vermeye devam ediyorlar.

Taner AYDOS
Taner AYDOS
PChocasi.com.tr'nin kurucusu aynı zamanda hali hazırda yazmaya devam eden editörü. Boş vakitlerini teknolojik ürünler ile uğraşmaya harcadığı gibi, hem aktif çalışma yaşantısını hem de editörlük çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor.

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Diğer Haberler