Günümüzde bir çok insanın cep telefonunda bulunan milyonlarca kullanıcıya sahip olan sosyal medya platformu TikTok, içerik üreticileri için yeni bir fon getirecek. Bildiğiniz üzere Tiktok’ta içerik üreterek ve canlı yayınlar üzerinden gelir sağlanabilmekte. Bunun haricinde yüksek sayıda takipçilere ve yüksek izlenmelere sahip olan içerik üreticileri bu fona sahip olmakta.
İçerik üreticilerinin bu konuda ki şikayetlerinin dikkate alınması sonucunda TikTok yeni bir karar ile şu an ki fon sisteminin değiştirileceği yönünde adımlar attı. Yeni getirilecek olan Yaratıcılık Fonu’da şu an ki fon sisteminde olduğu gibi sadece belli ülkelere sunulacak. İçerik üreticilerine sunulan fon imkanı mevcutta zaten ABD ülkelerinde geçerli. Yeni getirilecek olan Yaratıcılık Fonu’da aynı özelliklere sahip olacak.
Bu değişikliğin temel sebebi İçerik üreticileri fonu’nun standart ücretlerde bulunmasından dolayı alınan eleştirilerden kaynaklanmakta.
İçerik üretici fonun’da videolarınız çok izleniyor olmasına rağmen maalesef ücretlerin hesaplanması takipçi sayısı ve toplam izlenme sayısını ele almaktadır. Genel olarak baktığımız zaman TikTok’un amacı getireceği Yaratıcılık Fonu ile üreticilerine daha fazla gelir elde etmelerini hedefliyor.
Yaratıcılık Fonu Formatı Nasıl Olacak?
Henüz bu konu hakkında net bir açıklama yapılmadı. Ancak tahminlerde bulunacak olursak diğer platformlarda olduğu TikTok’un da reklam yüzünü bu Fon sisteminde görebiliriz. Bu konu hakkında yapılan açıklamalardan birisi İçerik Üretici fonu’nun 16 Aralık 2023 tarihinde sona ereceği açıklandı.
İçerik üreticisi fonu’na sahip olanlar Yaratıcılık fon sistemine geçme hakkına sahip olacaklardır. Onun haricinde son bir ay içerisinde takipçisi sayısı 10.000 ve izlenme sayısı 100.000 üzerine ulaşmış olması gerektiği söylenmekte. Merak edilen sorulardan birisi Yaratıcılık Fonu sisteminin hangi ülkelerde geçerli olup olmadığı henüz bu konu hakkında bir açıklama bulunmamakta. İlerleyen zamanlarda bu konu ile ilgili açıklamaları sizlere aktarmaya devam edeceğiz.