Yeni Karizma: Porsche 911 R

İlk olarak 1967 yılında tanıtılan atası gibi yollarda görebileceğimiz gerçek bir yarış otomobili olan Porsche 911 R, günümüzün en özel otomobilleri arasında yer alıyor. Bu yarış otomobili geliştirilirken, pistlerden alınan bilgiyi birebir uygulayan Porsche, aracı daha hafif, hızlı ve benzersiz sürüşe sahip olacak şekilde tasarlamış.

Yeni Porsche 911 R Performansı

Motor sporları atölyelerinde geliştirilen yeni 911 R, yüksek performansı ve atmosferik motoru ile  911 GT3 ve GT3 RS'nin yanında yer alıyor. Yeni Porsche 911 R'da arka bölüme yerleştirilmiş olan dört litrelik hacime sahip altı silindirli motor bulunuyor. Bu yarış motoru ile 8520 d/d 500 HP güç üretirken, 6250 d/d hızda 460 Nm Tork üretiyor. Bu yüksek güç ve düşük ağırlık sayesinde otomobil, 0-100 KM/s hıza 3.8 saniyede ulaşabiliyor.

Otomobilin say karakterini koruyabilmek amacı ile 911 R'de, özel altı vitesli spor şanzımanı ile birlikte hafif tasarım anlayışına da yer verilmiş. 911 modellerinin en hafifi olan otomobil, sadece 1370 kg ağırlığa sahip. Tüm bu yenilikler ile birlikte 911 R, 100 kilometrede 13.3 litre yakıt tüketimi sağlıyor.

 

Kuş Gibi Hafif

Yeni Porsche 911 R, gündelik kullanımlar için de herhangi bir sınırlama yaşamamak için bir düğmeye basılarak ön aksın yerden yüksekliğini 30 milimetre arttıran kaldırma sistemi ile sipariş edilebiliyor. Toplam ağırlığı ise 1.370 kilogram olan 911 R, 911 GT3 RS'den 50 kilogram daha hafif durumda.

Kaporta ve kanatlar karbon fiber olduğu için aracın paslanma riski de sıfıra indirilmiş. Tavan ise magnezyum alaşımdan imal edildiği belirtiliyor. Bu da otomobilin merkezini otomatik olarak aşağıya çekmeye yarıyor. Arka ve yan canlarda ise hafif ağırlıktaki plastik malzeme bulunurken, diğer ek unsurlar arasında da iç mekanda yalıtımın ve arkadaki tek parça koltuğun çıkarma mekanizmasının ağırlık azaltılması yer alıyor.

Yeni Porsche 911 R modelinde opsiyonel klima sistemine sahip radyo da bu hafifletme çalışmaları için feda edilmiş. Bu aracı günlük kullananlar için kötü olsa da, pistteki kullanımlar için zorunlu kılınmış.

porsche 911 R-2016
Özel Detaylar

Sürücü, 1960 yılında tasarlanan 2017 model Porsche 911'ini anımsatan Pepita panellere sahip iç mekanda karbon koltuğa oturunca karşısında 10 bin d/d'lik devir saatini görüyor. Bu model için tasarlandığı gibi, çapı 360 milimetre olan R'ye özel GT Spor direksiyon da sürücü için tercih edilmiş.

Vites değiştirmek için de 911 R'ye özel kısa vites kolu ve debriaj pedalı yer alıyor. Ön yolcu ise sürücü ile benzer özelliklerdeki koltuğuna oturduğunda torpidoda bulunan özel alüminyum plakayı görebiliyor. Aracın özel bir model olduğunu vurgulayan bu plakada, serinin kaçıncı model olduğu bilgisine de yer verilmiş.

GT otomobillerin bir diğer tipik özelliği olan ve kapı kolu kullanarak çekme kayışı da bu modelde de kendisine yer bularak iç mekanda iyileştirmelere gidilmiş. Kısacası 100 KM/S 3.8 saniye gibi kısa sürede çıkabilen 500 HP'lik bu efsane aracı çok yakında yollarda görürseniz şaşırmayın.

İlgili Etiketler