Oculus Quest 1, uygulanabilir ve rekabetçi bir bağımsız VR başlığı sunarak sanal gerçeklik platformunu salladı. Geçen ekim ayında piyasaya sürülen Quest 2’de bu durum iki katına çıktı. Quest 2‘nin benimsenmesi hızlı oldu ve başlık, Steam’de en çok kullanılan VR başlığı oldu.
Steam’e göre 2021 Şubat ayı boyunca Oculus Quest 2, tüm Steam VR kullanıcılarının %22,91’ini içeriyor. Bu, Quest 2‘yi platformun en çok kullanılan VR başlığı yapıyor. İkinci sırada, %21,58 oranıyla Oculus Rift S yer alıyor. Üçüncülük sırasında ise, platformda %16’lık bir oran ile Valve Index yer alıyor.
En üst noktayı adeta işgal eden Oculus Quest 2, birçok nedenden dolayı etkileyici duruyor. İlk olarak, başlık geçen Ekim ayında piyasaya sürüldü ve bu başarıyı yalnızca dört ay içerisinde başardı. İkinci olarak, Quest’in ana satış noktası başlığı bilgisayar olmadan kullanabilme özelliği oluyor. Bu modda Quest 2, Steam’e değil direkt olarak Oculus mağazasına erişiyor. Bu da Quest 2’nin birincil platformu Steam VR olmamasına rağmen en üst sırada yer almayı başardığı anlamına geliyor.